Gå til innhold

Sykepleiere se her


solskinn1980

Anbefalte innlegg

Trives dere i jobben?

 

Skal gjerne få omskolering og tenker da på sykepleier. Er 30 år og snart to barn.

 

Hvordan er det å kombinere familielv og turnusjobbing?

 

Takker for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trives veldig godt, og kunne ikke tenkt meg et annet yrke :)

 

Turnusjobbing og familieliv går veldig fint, spesielt når man har en mann som ikke jobber turnus :)

Selvsagt er det kjipt om man må jobbe kveld på julaften, jobbe på 17. mai etc, men jeg synes ellers at turnusjobbing har mer fordeler enn ulemper :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sykepleier, men jobber ikke lenger turnus. Har en lederjobb i helsesektoren slik at jeg nå kun jobber dagtid. For oss ville det ikke fungert med turnus for meg heller, da mannen min jobber turnus han også.. Det jeg anbefaler er at du før du begynner tar et oppgjør med om du er interessert i å jobbe helger, kvelder og kanskje også netter i mange år fremover, fordi min erfaring sier at det er det de aller fleste klager over som ferdigutdannede. At det er slitsomt med familietid, helger og turnusarbeid. Samtidig så mener jeg at hvis en er glad i jobben sin og ønsker å jobbe som sykepleier så må man jo på en eller annen måte få det til. Det måtte vi ha gjort også, hvis jeg ville fortsatt som sykepleier!

 

Hvis du velger sykepleieryrket vil du ha ufattelig mange ulike muligheter i jobbsammenheng, og et veldig givende arbeid:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv synes jeg det er mange fordeler ved å jobbe turnus, helt til nattevaktene skal gjennomføres:) Ellers gikk det veldig fint så lenge mannen min ikke jobbet turnus og ikke jobbet overtid. Hvis jeg hadde kveldsvakt og han kom sent avgårde fra jobb satt han i kø og rakk så vidt og noen ganger ikk, å hente i bhg. Hvis dere har noen som skan stille opp i slike sitiuasjoner er det ikke noe problem.

 

Synes sykepleier yrke krever utrolig mye av meg psykisk og jeg er ofte rimelig utslitt etter jobb. Det fine er at man kan jobbe tredelt turnus i 80% stillling og tjene like mye som i full dagstilling, noe som ga meg litt mer energi. Å jobbe fullt i tre delt turnus er mye mer slitsomt enn å jobbe fulltid 8-16 feks.

Nå jobber mannen min turnus og det er helt håpløst for oss å få til en hverdag hvor begge jobber på sykehus. Jeg trekker meg gladelig tilbake til kontortilværelsen, men har sjelden mistrivdes skikkelig på sykehus.

 

Lykke tiL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...