Gå til innhold

Da har jeg meldt meg på BI studier, mens jeg fremdeles har permisjon


To gull og en på vei

Anbefalte innlegg

Jeg er så spent på hvordan dette kommer til å gå, jeg har tenkt på dette i to år nå, men jeg har ikke turt å ta sjansen før. Nå har jeg en helt fantatsisk baby hjemme som bare smiler og koser seg og som sover 11 timer natt. Jeg har begynt å kjede meg litt hjemme, og føler jeg ikke gjør noe "nyttig", så nå har jeg hoppet i det. Jeg skal si opp jobben jeg har når permisjonen ebber ut, for jeg mistrives så til de grader.

 

Jeg bare må si det til noen, har ikke turt å si det til familien enda (foruten mannen min), for de har en tendens til å drepe gleden min, dessverre. Jeg vet jo ikke helt hva jeg går til, men heldigvis har jeg vært innom 3 av fagene før, så jeg kan noe, selv om det sikkert er godt nedstøvet ;)

 

Jeg grugleder meg til de neste 4-5 mnd, for de blir de tøffeste, men jeg har bestemt meg, jeg skal klare det!!

 

:D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du ikke velger et fulltidsstudie da, for det er vel ikke lov når man har permisjon fra jobb?

 

Ellers, lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, det kommer til å gå kjempe bra skal du se:) Jeg har selv studert helt fra den lille var nyfødt og det har gått veldig bra:)

Og selvfølgelig er det lov med fulltidstudie når man har permisjon!! Jeg har da aldri hørt noe om at det er ulovlig iallefall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint for deg. Jeg prøvde det da første mann var et par år og var i full jobb, men orket ikke pga en debatt jeg havnet i med en grusom lærer.

 

Kan jeg spørre hva du har valgt å studere? Jeg har også sagt opp jobben min etter endt permisjon.. Skal studere, men er stadig usikker på hva. Så mye jeg interesserer meg for og så mye jeg ikke kommer inn på grunnet elendig innstas og motivasjon på videregående. (Bittert!!)

 

Jeg synes du er flink og ønsker deg masse lykke til. Synd du har noen gledesdrepere å stri med, men så lenge du har troen på deg selv trenger du ikke noe mer!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Det er ikke lov å være 100% student å motta permisjonspenger, nei. Man er regnet på samme måte som om man er i full jobb da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal studere økonomi og administrasjon. Og det er jo ikke ulovlig å studere ved siden av, mange som jobber og studerer,det går jo ut på det samme,gjør det ikke? Pluss at det er fullt mulig å ta ut graderte foreldrepenger, så er ikke så bekymret for det. Det eneste er hvor mye/om man kan motta stipend.

Takk for støtte, det hjelper alltid på å høre at andre har klart det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan faktisk miste retten til foreldrepenger hvis du tar studiepoeng under permisjonen, var hvertfall slik for få år siden. Men hvis du order slik at du har ferie i eksamensperiodene TROR jeg du skal være trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov å studere under permisjon den dag i dag.

Mulig der er noen unntak slik og sann; som om en studerte før en startet permisjon?

Er vell kanskje noe greier om studiet er godkjent, bla ifh lånekassen?

Er vell muligens forskjell på om du skal lese hjemme og ha timer også.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg fått bekreftet fra NAV at du har lov ;) for å unngå å gjøre noe dumt.

Er det snakk om deltidsstudie kan jo permisjonen gjøres om til tidskonto feks.

 

Det er gøy å studere og jeg kjenner at jeg omtrent misunner deg :)

Ønsker meg (nesten) tilbake til skolebenken og skolearbeid selv!

Du må kose deg kjempemasse. Lykke til!!

 

Så krysser jeg fingrene for at småtrollet holder seg like rolig fremover også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...snakket med nav for en stund tilbake og da sa de at de ikke brydde seg med hva jeg gjorde i permisjonen, men nå tror jeg jaggu jeg må sjekke opp i det en gang til. Skulle ikke forundre meg om jeg er blitt feilinformert, det er ikke første gangen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på nav igjen og fått bekreftet at man gjør som man vil i permisjonen, så lenge far ikke skal overta permisjon (da må det dokumenteres). Man kan til og med søke om lån og stipend, det får ingen innvirkning på foreldrepengene. Så da kjører jeg på!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...