Gå til innhold

Går det an å ha tidlig eggløsning og vanlig syklus?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det går an. Det vanligste er å ha EL midt i syklusen, men det kan variere når EL kommer og det kan skje at en ikke har EL i løpet av en syklus også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lutealfasen (tiden mellom eggløsning og mens) er ganske fast, kan variere med et par dager bare. Har du da el på dag 8-9 i syklusen, så vil mensen komme ca et par uker etterpå (gj.snitt er 14 dager, så d.v.s. mens da kommer ca. på dag 23).

 

Håper du forsto noe av det :)

 

Du kan lese mer om dette på http://pernille.info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis ikke. Som det nevnes her er lutealfasen, fasen mellom el og mens, stort sett fast. Om noe kan den være for kort, slik at man får mensen raskt etter el, noe som kan gjøre det vanskelig å bli gravid siden egget ikke får tid til å feste seg.

 

Har du el på dag 8-9, bør du få mensen 10-14 dager etterpå.

Hvis ikke, kan det være at du ikke har hatt el i det hele tatt, eller senere enn du tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Har syklus som varierer fra måned til måned.. Noen ganger kommer den en uke tidligere, noen ganger en uke senere..

 

Tok el-tester denne måneden og fikk positiv el-test dag 8/9.. Negativ dagen etterpå og resten av uken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde du i tilfelle få mensen 10-14 dager etter. Alternativt er du gravid, og det er derfor mensen ikke kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du får litt forskjellige svar nå. Pernille.info er nå en grei side å titte litt på, men det er ikke en "sikker" side som er basert på forskning. Men mye nyttig informasjon der altså, spesielt om det å måle tempraturen hver morgen, da finner en ut hvordan syklusen er og når en har EL, hvis en har det. Og som sagt, så kan det variere når EL kommer, så så sant du ikke har tempet gjennom syklusen, kan det hende at du hadde EL så tidlig og fremdeles ha en normal syklus (lutealfasen kan variere, selv om den som oftes er ganske stabil).

 

14:20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: så vil heller anbefale deg å tempe enn å bruke EL-tester, da de kan være ganske så ustabil :)

 

14:20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tusen takk for svar, mulig el-testene viste feil da;)

 

 

Det som skjedde var jeg begynte å teste meg dag 5; fikk sterk rød linje opp på el-test men ikke positivt, så sterkere linje hver dag til dag 8.. Positiv el-test...Dag 9; negativ, og deretter var det ike linje i det hele tatt .... sluttet å teste meg dag 10/11..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg har blødninger, som om det er mensen, ved eggeløsning ... så det er mye rart som går an :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...