Minnie Mom Skrevet 9. august 2010 #1 Skrevet 9. august 2010 Kikket på Mallorca og da er det ca 26 grader der. Det er forsåvidt passe, men ikke så veldig varmt. Vil være garantert varmt og bra vær. Noen som har vært der i juni? Er det varmt nok for store og små og er været stabilt og pent? Eller burde vi satse på noe annet?
Gulosten™ Skrevet 9. august 2010 #3 Skrevet 9. august 2010 26 grader er vel i skyggen, så det blir mer enn varmt nok i sola... Med barn syns jeg det er grusomt å reise til syden mellom juni og august uansett, syns det er varmt nok i Norge jeg Vil heller når det er 5 grader i mai eller oktober. Men vil du virkelig ha det varmt og godt er Tyrkia, Hellas og Gran Canaria sikkert fint (men det KAN bli fryktelig varmt....).
Gjest Skrevet 9. august 2010 #4 Skrevet 9. august 2010 Med småbarn er juni evt sept perfekte mnd for "sydenturer" da du slipper den aller verste varmen i juli/august i land som hellas, tyrkia, spania osv. Synes selv at de nevnte mnd kan bli i varmeste laget for oss voksne også..
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. august 2010 #5 Skrevet 9. august 2010 Gradene er alltid i skyggen, ja. :Så i sola blir det nok i overkant varmt
Piipii Skrevet 9. august 2010 #6 Skrevet 9. august 2010 Vi var på Kypros nå, og der var det så utrolig deilig. Lå på rundt 30 grader. Både store og små koste oss kjempe masse. Mine barn har aldri reagert på varmen, bare å passe på at de får i seg nok veske:) Leste et sted at Kypros har 320 sol dager.
Minnie Mom Skrevet 9. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 9. august 2010 Vi har bestemt oss for å reise i juni neste år, siden det er siste sommeren før vi har skolebarn. Skal benytte anledningen til å reise utenom skoleferien. Men jeg vil være GARANTERT sol hver dag og godt og varmt. Vi var på Kypros i april nå pga bryllup og det var ikke varmt og stabilt (vi var klar over det da..) Men jeg vil være sikker på at det er ordentlig varmt og bra vær når vi drar neste gang.. )
Piipii Skrevet 9. august 2010 #8 Skrevet 9. august 2010 Nå er det jo forskjell på april og juni sånn værmessig da. Men hvs dere ikke vil på Kypros, hva med Tenerife eller noen av de andre canariøyene. Eller Thailand eks
Minnie Mom Skrevet 9. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 9. august 2010 Jada, vet at det er forskjell på april og juni ) Kypros går an. Vi tenkte i utgangspunktet Mallorca fordi det er litt kortere flytur, men vil ikke dit hvis det ikke er ordetlig varmt. Takk for svar dere.. )
Piipii Skrevet 9. august 2010 #10 Skrevet 9. august 2010 Vi var på Mallorca i juni for noen år siden og vi syns ikke det var spesielt varmt. Altså på dagen så lå det rundt 25 grader men kunne være litt kjølig på kvelden.
Gjest Skrevet 9. august 2010 #11 Skrevet 9. august 2010 Vi har vært på Kreta flere sommere, (slutten av juli - begynnelsen av august). Jeg vil si man er garantert sol der.... har aldri opplevd dårlig vær de gangene vi har vært der, helt skyfritt. Varmt ja, men levlig, og man holder seg i nærheten av stranden/bassenget. Nydelige kvelds temperaturer. Ahhh. savner Kreta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå