Gå til innhold

Noen som har søkt om få eller fått fjernet slimhinner i livmor eller hele livmor her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan tok dere det opp med legen?

 

Skal til gynekologen min nå etterpå, skal ta opp dette. Vi har snakket om det før, men vi måtte vente til vi var ferdige med å få barn selvfølgelig. Det er vi nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke, men min søster ha. Hun fikk det innvilget pga ekstremt store blødninger og problemer pga det. Eks. hun måtte opp 2 ganger om natten for å skifte tampong og bind, hun kunne ikke fungere i jobben pga hun måtte hele tiden på toalettet og skifte bind og tampong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er pga store og langvarige blødninger jeg også ønsker dette... blør ca 3-4 ganger den mengden de regner som normalt.

 

Ganske anemisk ganske ofte pga dette. og ingen hormoner er bra på meg, ingen reduserer noe blødninger og alt blør jeg av hele tiden. :(

 

Var det vanskelig å gå innvilget for søstra di?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal søke om det....Har hormonspiral og blør "Hele tiden":..ikke mye, men ofte..Andre hormonprevasjonsmidler gjør at jeg blør mye, lenge og uregelmessig.:Alt fra 7-8 dager til 6 uker mellom..Med Yasmin var jeg regelmessig, men blødde i 8-9 dager, mye og med mye smerter. Men det var FØR jeg fikk nummer to, og gitt at jeg ble verre etter svangerskap nummer 1 antar jeg at jeg nå er enda verre..Mtp blødningsmengde og regelmessighet..Det verste er og aldri vite NÅR man begynner og blø og om det blir mye og om det varer lenge....For nå har jeg mensmurrugner og menssmerter selv når jeg IKEK bløe, også kan jeg plutselig ha blødd en god del, men ikke hatt snev av mens-smerter...

 

Nå har jeg hormonspiral og for å se om jeg kan "tvinges" til en syklus går jeg på PROVERA i tillegg...Første "Kur" funket, jeg blødde ikke før jeg skulle, og det kom lite og bare i 4-5 dager...Men pms HELE perioden..Både fysisk vondt og psykisk ustabil..Men andre og tredje runde har vist seg og være nyttesløs-Småblør til tross for at jeg ikke SKAL det,- og er som FØR jeg begynte på provera, mulig litt mindre blødninger bare...

 

Men antar hun vil prøve masse annet og også "brenning" av livmorslimhinne før fjerning av livmor....Men da tror jeg at jeg hopper tilbake til den andre, mannlige gyn min..Han anbefalte nærmest og "hoppe " rett til fjerning, da en del kvinner får arrdannelse etter "brenninga" og må fjerne livmoren akutt alikevel....Særlig siden min livmor så ut til å være liten nok (???) til å fjernes vaginalt, og ikke via magen....Men må vente til september før jeg vet mer :o)

 

Få høre hvordan det går med deg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, HI her, var hos legen i dag.

 

Jeg skal nå fjerne litt av slimhinnene. Han sendte beskjed til sykehuset og er bare å vente på innkallelse. Han nevnte ikke fjerning av livmor som førstevalg, men mer som løsning om ikke dette funker. Jeg er fornøyd med det.

 

Hvorfor må noen fjerne livmoren akutt? Hva kan skje?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...