Gå til innhold

Dere som har privat bidragsavtale med BF..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skriver dere noe form for kontrakt?

 

Skal NAV vite noe?

 

Jeg skal søke bostøtte, og må vel kunne bekrefte hva jeg har i inntekter...?

 

Hvor lang tid tar det før jeg får fødselsattesten på småen?

 

Tusen takk for svar!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Har ikke skrevet kontrakt, siden bf nekter

- Sier dette til NAV hver gang det er spørsmål om inntekter ol, og de godtar det faktisk(?). Forteller hvor mye jeg får, at vi ikke har det skriftlig fordi han ikke vil, og det holder tydeligvis

 

Resten har jeg dessverre ikke svar på, da jeg ikke har søkt om bostøtte, og ikke husker når fødselsattesten kom :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor nekter han og skrive avtale egentlig? Det må da være en stor fordel for han også at dere har det på papiret?

 

Skal han feks ha lån i bank så vil vel banken vite hvor mye han betaler i bidrag siden dette er en utgift som mannen har i mange år fremover...Da krever vel banken også en dokument som sier hvor mye han faktisk betaler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvorfor...Han bare vil ikke...De første årene ville han ikke betale gjennom banken heller, men gi meg pengene i hånden..har fått til en fast dato hvor han overfører penger nå da, og er fornøyd bare med å ha fått strekt ham så langt jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at jeg hadde blitt mistenksom og heller tatt det igjennom NAV...Da kan han ikke nekte og da er du ivertfall HELT sikker på at du får pengene dine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er sur og bitter for at jeg forlot ham, og gjør alt han kan for å gjøre ting vanskelig for meg. derfor gidder jeg ikke å begynne å mase med bidraget, så lenge jeg får pengene den datoen jeg skal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvor mye er normalt å få i bidrag pr barn?

Jeg har to barn med en livsnyter og som ikke er intressert i å få arbeid. han har gått ledig i 6 år nå, og fått sparken i de to siste jobbene sine. jeg vet at dette blir regnet fra inntekt..men nå føler jg at jeg blir straffet for at han ikke vil jobbe. han syntes han betaler meg for mye og maser støtt om dette. jeg får minstebidraget på 1500 pr barn. jeg er hjemmeværende med barna og har ikke kommet arbeid grunnet sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke har inntekt og han går til NAV med dette så er dte nok store muligheter for at han blir betegnet som "bidragsutduktig", dette pga av at ikke har godt nok intekt til og betale de mest nødvendige utgifter i tillegg til bidrag.

 

Men slipper han og betale bidrag så får du bidragsforskudd fra nav det er vel på ca 1000 kr pr barn. Men det kan nok tenkes at nav kommer til og legge ekstra press på din eks for og få han i jobb siden nav må betale for ham. Så lenge det ikke er noe galt med han så blir det nok litt værre for han og være arbeidsledig..

 

Men du kan jo alltids få en time på nav og diskutere det hele med en saksbehandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er minstebidrag på 1500,-? Hvor står dette? Får 940,- mnd jeg, og det var nav med på å bestemme, siden eksen gikk på attføring. Skal sies at det er 4 år siden...Link til side hvor jeg kan bevise dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500 kr pr.barn er ikke minstebidraget. Det er nok mye lavere.

 

Du fører du blir straffet siden han er en livsnyter.

Var det ikke du som valgte å få barn med han?

Ikke bare en gang, men to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...