Gå til innhold

Stemmer det at nyfødte på 4-5uker blir bortsjemte ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen sa det til meg ... jeg nekter og tru det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke....med så små barn skal man bare gjøre det de vil... uten å tenke på om de blir bortskjemt.. Det er når de blir større.. type over 1 år at man skal være litt mer forsiktig synes jeg.

Skrevet

NEI! Noen mener 3 mnd, andre 6 mnd og ihvertfall ved 12 mnd. Jeg vente av pjokken med å bli byssa i søvn når han var 3 mnd. Ble tvunget pga akutt betennelse i armen.

Kommer ikke å stresse med neste mann, alle snakker om å bortskjemme, men først når han var 9 mnd jeg begynte å si nei å lære han bevist hva han fikk lov til. samtidig som han begynte å krabbe. Ble maaaange repitisjoner, og tror nok at han kunne blitt bortskjemt om ikke vi hadde sagt konsekvent nei til noen ting fra starten av. Greit at dem vet at feks sterioanlegg er nei.

Gjest thricane
Skrevet

nei, jeg har diskutert dette jeg og. tror ikke på at de kan det så tidlig.

Skrevet

kan ikke skjemme bort en som er under året!

Skrevet

Det er nok mange av foreldregenerasjonen vår som mener dette... atlså de født på 40-50 tallet.

Skrevet

Æææææ...

Nei, så små babyer kan ikke blir bortskjemte.

Skrevet

Tror nok ikke det. Jeg samsov stortsett med min gutt på den alderen. Nå er han fem mnd og vil helst ligge i egen seng uten at jeg har gjort noe særlig for det. (tror muligens han synes det er for varmt i senga mi.)

Skrevet

Nei, det er bare gammel overtro. Folk som sier sånt no, mener gjerne at babyen har godt av å ligge i senga si og skrike seg i søvn også, så det sier vel sitt..

Skrevet

Det er noe av det dummeste jeg hører.

Skrevet

Nei.

Har akkurat lest noe om det, og det at det er sunt å la babyer skrike. Dette er også gammel "overtro". Det styrker ikke babyens lunger, men babyen kan føle seg utrygg og overhørt, og til og med belaste hjernen eller noe av for mye skriking. De skriker jo av en grunn, og jeg føler det er foreldrenes plikt å følge opp gråten og finne ut av behovet barnet har..

Er nok mye slikt som er gammel overtro gitt :) Lurt å lese litt "ny forskning" :)

Skrevet

Nei, overhodet ikke. De skal alltid tas opp når de gråter siden det er den eneste måten de har å kommunisere på. De som mener noe annet er stort sett 50+

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...