Gå til innhold

Hvordan får dere de små til ta smokk? Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla mi bare brekker seg og ser forskrekket ut!

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihi, mine også brakk seg når de var nyfødte. Først og fremst må du velge riktig størrelse på smokken, men det regner jeg med du vet:) Jeg bare holdt smokken lett på plass til hun begynte å sutte. Ga meg selvsagt om ho brakk seg, men om man bare holder den lett over munnen hennes en stund så går det nok. Viss ikke så vil ho nok ikke ha smokk, rett og slett.

(anbefaler nuk sine "naturtro" smokker, de er formet slik som brystvorta blir forma når babyen dier."

Skrevet

Gutten min er 8 dager og jeg også har slitt litt! Men nå tror jeg at jeg har funnet løsningen som funker for oss!

Jeg holder den forsiktig inn i munnen hans mens jeg stryker med en ledig finger på kinnet hans. Dette trigger sugerefleksen og han tar tak!

Er han veldig sulten, blir han bare rasende og spytter den ut igjen,men er det for kosen, tar han den etter to tre sekunder og beholder den der!

Skrevet

Takk for tips. Hvor får jeg kjøpt Nuk sine smokker?

Skrevet

Har ingen gode tips.. snuppen vår på 4.5mnd vil heller ikke ha, og klarer seg helt fint uten. :-)

Men det jeg lurer litt på..hvorfor vil dere at de absolutt skal bruke smokk??

Ikke ser det særlig pent ut, og det er noe dritt med den avvenningen.. :-p

Skrevet

Min gutt ville ikke ha smokk med bøy på tuppen (brakk seg av den), men liker veldig godt en uten bøy. Tror det er MaM vi bruker og har hørt at flere har samme erfaring. Anbefaler deg derfor å prøve en annen enn den du har. Mange liker også godt natursmokken, men den har ikke vi prøvd.

Ellers er det bare å prøve flere ganger, men ikke presse. Vi begynte med smokk da han var ca en måned, og begynte litt gradvis. Nå vil han nesten alltid ha smokken når han skal sove, og roer seg veldig lett når han får den i munnen. Det hjalp også for magevondt for vår del fordi babyen ikke fikk tilfredsstilt sugebehovet sitt og overspiste av den grunn. Med smokken fikk han derfor ikke så vondt i magen om kvelden fordi han fikk suge men ikke på puppen hele tiden.

Lykke til :-)

Skrevet

har ikke så gode tips til så små, da min sønn begynte da han var 6-7 mnd.

Skrevet

Vi bare prøvde og prøvde til hun endelig tok den! Brakk seg innimellom mens andre ganger tok hun den villig. Hun tok enn vel ca et par uker da hun var 4 uker, deretter tok det et par mnd før hun ville ta den, tok bare en gang i blant. Så plutselig, var det bestevennen hennes! Og vi har styrt mye med den smokken og avvenningen etterpå, men fy søren det er verdt det! Gikk lettere å få henne til å sovne selv uten pupp, og hun roet seg lett når vi var på butikken o.l. Så jeg jobber litt for å få det til denne gangen også. Skal på skolen til helgen, og da skal jeg ha henne med og da er det praktisk om hun tar den! ;-) lykke til!

Skrevet

fant bare en han likte.. mam sin type.. har nå gått over til avent sin type pga at mam har endret fasong på de fra 6mnd og oppover.. han tar den ballong typen til mam noen ganger, men tuller for det meste bare med den.. Enkelte babyer vil ikke ha smokk, og vil dem ikke ha så kanskje ikke presse dem til det heller... selv om det er greit å ha den som lyddemper noen ganger.. =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...