Gå til innhold

Leie barnesete sammen med leiebil eller ha med eget sete?


Nisseungen08+lillebror12

Anbefalte innlegg

Hva mener dere andre? Skal jeg satse på at de har ordentlige seter (9-25 kg) hos leiebilfirma på Mallorca eller skal jeg ta med et av våre egne? Er redd jeg må ta til takke med et slitt framovervendt sete hos leiebilfirmaet.... noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får garantert fremovervendt, og antagelig er standarden lik for 20 år tilbake.

Hadde uten tvil tatt med eget sete hvis dere skal leie bil. Selv til USA med tre barn tar vi med egne seter til alle ungene. De som fås hos mange leiebilfirmaer er både gamle og velbrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det er dette jeg frykter også. vurderer å ta med vårt eget, selv om det er en risiko på flyet.... Flere som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok alltid med setet mens han ennå brukte det minste. Etter at han byttet til et sete som er hakket større (fortsatt bakovervendt), har det rett og slett blitt for stort/mye styr å dra med på buss/fly osv. Den siste gangen vi var på tur leide vi sete sammen med leiebilen. Det var av nyere dato, og av samme merke som vi har i bilen vår hjemme. Men forovervendt.

 

Som nevnt over, så tror jeg nok at du hvertfall må belage deg på forovervendte seter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri tatt med vårt nr.2 setet, det er rett og slett altfor tungt og det blir for mye styr. Vi har akkurat vært på Mallorca. Vi leide bil fra Gold Car i år. Som det er sagt her får man framovervendt sete. Og det setet vi fikk var ikke noe moderne eller noe. Men det dugde. Vi leide av et anna selskap der nede i fjor og da fikk vi et veldig bra sete. Så tror det kommer litt ann på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fremovervendt blir det garantert, og med stor sannsynligvis loslitt og feil montert.

Vi har vært heldige en gang, da var vi på Sicilia. Setet var bare 7-8 år gammelt, og utrolig nok montert riktig, så det satt spenn fast. DET er nemlig ikke luksus å få et sete som ikke flyr vegg i mellom ved bremsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For guds skyld ikke ta med. Barnesetene i utlandet er helt ok. Vi gjorde den tabben å ta med vårt eget, stress uten like å dra på, og endte med at det ikke passet i bilen. Da måtte vi leie allikevel og var fornøyde.

Det er viktig å opplyse leiebilselsk. om alder og vekt på barnet så stiller de nok med riktig sete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leide bil med barnesete i fjor høst. minste mann på da drøye halvannet år fikk bakovervendt sete. Ikke noe problem. Selvfølgelig var det litt slitent og hvor sikkert det var vet jeg jo ikke.

 

Det du skal huske på om du tar med eget er at hvis du sender det med spesialfrakt på flyet (samme som vogna) så kan du ikke regne med at det blir båret forsiktig rundt. Med andre ord kan setet ditt bli ødelagt på flyreisen (usynelige skader også), slik at det ikke er trygt under en kollisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser til Kreta nå lørdag - og jeg er ikke i tvil om at vi skal ha med vårt eget sete! Vår gutt er bare 10 mnd da, sitter fremdeles i "baby stolen" 0-9 kg, men hadde tatt med uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...