Gå til innhold

Hvilket vaskepulver bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor gamle er barna deres?

Jeg bruker Neutral (enda). Sønnen min er 14 mnd. Lurer på hvor lenge man "må" bruke dette vaskemiddelet pga mulig allergi. Har litt lyst å gå over til Omo da dette lukter bedre og er ofte på tilbud. Var på hytta i sommer og da hadde vi ikke butikk i nærheten og kun Omo tilgjengelig. Gikk da helt fint uten noen form for allergisk reaksjon da.

Jeg vet jo selvsagt at jeg gjør som jeg selv vil i forhold til dette, men lurer bare litt på andre sine erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte Neutral til barna ble ca 3, så gikk jeg over til Ariel, som er min favoritt...:-D

Skrevet

bruker vaskenøtter og har på lavendelolje for å få litt god lukt.

Er det ikke viktigere at barnet ikke får klærne sine fulle av kjemikalier som ikke er bra enn at vaske skal lukte godt?

Hva med å heller bruke eteriske olje på en fille og legge med klærne, da får du lukt, eller bytt over til blenda sensitiv?

Det er mange ting som "går helt fint" uten synlig allergisk reaksjon, men kroppen påvirkes likevel av dette selv om man ikke får blemmer på huden.

Men nå er jeg veldig nøye på slike ting. Skjønner jo at ikke alle orker å sette seg inn i slike ting:/

Skrevet

Bruker kun Neutral. Innimellom vasker jeg kun med neutral skyllemiddel. min 18 mnding er atopiker, så er ganske nøye på det når hennes klær vaskes.

Skrevet

Jeg bruker omo flytende, for å ha en lengre levetid på vaskemaskinen enn om jeg brukte pulver.

Og mye av sports og fritidsklærne våre tåler ikke pulver vask, men ser nå at flere merker fører flytende vaskemiddel uten å koste for mye så vurdere å bytte til et annet merke.

Hvis noen vet om noe som er bra for huden til små barn, og som er flytende??

Skrevet

Bruker Ariel m parfyme til treningsklær og Ariel sensitiv uten parfyme til resten. Bruker Neutral og Ecologico til ull, silke og finvask.

Skrevet

Har brukt blenda en del før. Reagerer kraftig på OMO. Klør meg til blods, spesielt på beina. Da snuppa var liten brukte jeg milo til klærne hennes. Brukte det også på en del av våre da. Behandler klærne mye bedre. Nå går det i Ariel og milo alt etter som hva jeg skal vaske.

Skrevet

Bruker Neutral, men det er fordi jeg blir dårlig av lukta på andre vaskemidler...

Skrevet

Vi bruker også Neutral. Har mye allergier i familien, så jeg håper at vi kan forebygge noen ved å ikke utsette de små for unødvendig parfyme, kjemikalier osv så tidlig i livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...