Gå til innhold

Hvilke bilutleiefirmaer kan tilby barnesete til barn fra 4 år ?


¸.·´¯`·.¸><((((º>

Anbefalte innlegg

I Hellas ?

 

Avis tilbyr i utgangspuktet et slikt sete, men jeg ble mistenksom, og så for meg at på det lokale utleiekontoret i Athen hadde de noe ganske annet enn det vi så på bildet på websiden. Og det stemte. De kunne kun tilby booster seat, og ble riktig frekke da vi sa at vi ønsket et slik som man faktisk kunne bestille og forhåndsbetale på Avis sin webside.

 

Noen som vet om firmaer som kan tilby barnesete til større barn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig dårlig erfaring med Hertz i Tyskland. Gamle, utslitte seter med store mangler, bare såvidt vi klarte å krangle oss til seter i rett vektklasse selv om vi hadde bestilt på nettet god tid i forveien. Kommer aldri til å leie av dem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk et rukkel av et sete når vi var på Kreta. Det var ikke montert, og hun som leverte bilen på flyplassen så vi måtte ordne det selv. Endte opp med at vi måtte tre bilens setebelter gjennom sete slik at det i alle fall var festet, men aner ikke hvordan det hadde oppført seg i en kollisjon. Sikkert like trygt som barnesetene vi hadde tidlig på 80 tallet. Var ikke moro å kjøre bil, så vi holdt oss unna moterveien. Kommer nok til å heller ta buss en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herz er vel det dyreste utleiefirmet også ? Da hadde jeg blitt rimelig sur. En skulle tro at Tyskland var fremme på barnesikring i bil...

 

På Kreta er det også merkelig at ikke de har høyere standard, egentlig, for der kommer det jo mange nordmenn. Men hvis ingen sier i fra eller stiller krav, forblir det jo bare som det er.

Det er ikke noe gøy å kjøre på tur når man vet at barna ikke er godt nok sikret. Jeg krever ikke bakovervendt, altså, men at setet er forskriftsmessing sikret er jo ok.

 

En gang i Hellas festet de setet fra 9-18 kg ved å presse hodestøtten i passajsersetet ned over toppen av barnesetet, og var utrolig nok stolte av sin kreativitet, hehehe.....:-D

Da var det hakket før ho mor besvimte, siden det var første dag av 16 dagers ferie som skulle inkludere endel bilkjøring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...