Gå til innhold

Datamennesker


Småsporvinj gjeng på tryne

Anbefalte innlegg

Jeg trenger desperat hjelp.

 

Maskinen går i svart ca. hvert tredje min. Så kommer skjermen tilbake og det popper opp en boble der det står at skjermdriveren har sluttet å svare og har blitt gjennopprettet.

Sider med mye bilder (din baby f.eks) er drepen. Da går den i svart hele tiden, frem til den fryser.

 

PCen er ny. Har hatt problemet fra første stund.

 

har prøvd å avinstalere driverene samt reinstalere (1 gang)

 

Og avinstalere windows og reinstalere, samt reinstalere alle driverene (3 ganger)

 

Bilde av boblen som kommer opp:

 

http://homlepongane.blogspot.com/2010/08/her-er-problemet.html

 

Noen som aner hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

laptop eller stasjonær pc??

kan være støv inni pc'en, som ligger å lurer imellom to kontakter. Det kan du fikse med trykkluft på boks :)

 

Men visst det er en ny pc, så kan du jo bare ta den tilbake til der du kjøpte den, å få de til å fikse problemet! Husk å ta backup av alt du vil beholde på maskina først da :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som minneproblematikk. Jeg tror problemet er hardware, ettersom du har prøvd å reinstallere windows og drivere og sånne ting.

 

Dersom maskina di er under 2 år gammel ville jeg sendt den inn til de som har support. Er den eldre enn 2 år, ville jeg vurder om den skulle repareres eller erstattes. Men å reparere bærbare pcer er ikke noe for nybegynnere, så her bør du kontakte verksted. Jeg anser meg selv som en over gjennomsnittet flink datadame, men innsiden av bærbare orker jeg ikke. Det er trangt og ikke minst vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Dell Inspiron laptop. Den er ca. en mnd gammel. Den har vært "sånn" siden første dagen. prøver liksom desperat å fikse den selv, sånn at jeg slipper å sende den inn igjen. (den skal vel til england - kjipern å være uten pc i lang tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dell er dritgode på service, du blir ikke uten i evigheter. Du må for all del ikke finne på å skru på noe selv, da ryker garantien. Snakk med Dell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...