Gå til innhold

Matpakker til våre søte små;)


skulle så ønske...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

nå er ikke mine i bhg enda (regner med det er det du sikter til)

men når de er på tur med onkelen pleier de få to skiver delt i fire (pizza skiver som de kaller det da de er skjært fra hjørne til hjørne)

(f.eks en med ost og tomat, og en med makrell etc) noen gullerotstenger, druer etc, og er det fredag eller helg, gjerne en kjeks etc for litt ekstra kos.

Og vedsidenav en liten kartong juice eller liten flaske vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og i perioder der eldste er matlei (oftere og oftere) får han to halve pitabrød med ost og salat, med en liten kopp dressing vedsidenav, litt frukt og juice eller vann

 

(han har type amerikansk metall matboks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer jeg på også... Lillegutt her er ikke spesielt glad i så mye pålegg, men om han får prim på brødskiva er han storfornøyd!! Men kan ikke leve på prim hver dag heller? Prøvd ost, brunost, kyllingpostei, men han nekter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleier å ha 2 brødskiver m/forskjellig pålegg i vær matboks, litt grønnsaker og litt frukt i vær matboks. noen ganger overasker jeg med en liten pakke rosiner, liten rund innpakket ost (sånn rød) eller fiskekaker.

 

han elsker matpakkene sine og er så stolt. på høsten sånn som nå går vi ofte på blåbærtur, og da får han med seg litt blåbær i matboksen. eller pluker frukt fra trærne i hagen etter som de blir modene. - det er stas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne måtte jeg bare svare på. Vi har også barnehageoppstart i disse dager, og en unge som ikke er überinteressert i brødmat...

 

Ble veldig inspirert av å lese i bentoboks-forumet (eller bentomatpakke-forumet, husker ikke helt hva det heter) på tettinntil.no. Mange gode tips til matpakker med spennende innhold. Mulig man må melde seg inn på nettsiden for å få tilgang, men kort oppsummert: Skaff en større boks med plass til felere mindre inni, eller en boks med mange rom, og fyll opp med grønnsaker i biter, fruktbiter, biter av kylling, skinke, fiskekaker, litt brød, hjemmebakte muslimuffins osv osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i skiver med brunost,kvitost,agurk,paprika,fårepølse,salami,makrell i tomat,sinkepålegg,leverpostei.

 

Eple,banan,pære,druer putter eg oppi og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi var veldig brødlei en periode, uansett hvor mye jeg varierte med pålegg. Da begynte jeg å bruke pepperkakeformer på brødskivene, slik at hun fikk med seg hjerter og stjerner - uhyre populært og maten gikk ned på høykant :) Ellers så pleier jeg også å sende med kalde pastaskruer og/eller cornflakes i tillegg. I juletider sender jeg med mandariner som jeg tegner ansikter på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo nesten skrive litt jeg og da;)

Føler at jeg nesten har gjort en liten hobby ut av denne matpakkelagingen og det er virkelig morro. Hvor mye forskjellig klarer jeg å finne på???

 

Matpakkene lages i slike niste kofferter, med god plass. De har med 4 brødskiver eller polarbrød. Jeg pynter med navn, ansikter og andre figurer. Bruker mye pepperkakefigurer til å stikke ut både i skivene og "pynten" Har og en del utstikkere med blomster o.l. Dette er supert. En leverposteiskive med et lett blomsterdryss, eller en skive med salami formet som en engel. De har alltid med egne småbokser med frukt, bær eller grønt. Også legger jeg med noe grovt, i form av en skorpe, knekkebrød, matmuffins osv.

 

Virkelig kjekt å høre hva dere andre og putter i til de små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...