winneboo Skrevet 8. august 2010 #1 Skrevet 8. august 2010 Jeg sendte med kopi av at jeg har fått skoleplass til høsten.(til politiet) Men når jeg leste tilbusbrevet mitt litt nøyere så ser jeg at samordna opptak skriver at jeg også må sende med dokumentasjon på at jeg har sagt ja til plassen. Det gjorde nemlig ikke jeg sendte kun brevet der det stod hvor jeg hadde fått skoleplass. Er det nødvendig å sende med at jeg har svart ja til plassen? Er noen dager siden jeg sendte det inn, så da må jeg eventuelt ettersende det, eller er det ikke så nøye?
Miss Foster Skrevet 8. august 2010 #2 Skrevet 8. august 2010 En politiattest skal det litt til for å få, og du må nok sende med bekreftelsen på at du har sagt ja takk for at du skal få den - hvis du ikke treffer på en på politikontoret som har en god dag. Jeg jobber i Staten, og hver gang vi ansetter en ny så må jeg sende med de et "bevis" på at de skal ha prøvevakt eller har fått jobb for at de i det hele tatt skal kunne få en politiattest. Men hvorfor drar du ikke ned på politikontoret personlig istedetfor å sende det? Da får du jo også politiattesten med en gang.
winneboo Skrevet 8. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2010 Oki trodde det holdt med brevet hvor det står at jeg har fått skoleplass ved den og den skolen..jaja.. Jeg sendte brev fordi det står på politiets hjemmesider at de helst vil ha det i posten. Dessuten har de kun åpent i mine arbeidstider og jeg har en sær sjef som ikke lar meg få fri pga slike ting. Det stod at det tok 1-2 uker uansett om man møtte opp personlig eller sendte i post, og at de foretrakk å få det i posten. Er det ikke bevis nok for de at jeg har sendt med tilbudsbrevet på skoleplass. Tenkte de kanskje skjønte at jeg hadde takket ja, ellers hvorfor skulle jeg ønske politiattest. Jaja jeg får vel ettersende at jeg har takket ja til plassen, men tviler på at jeg rekker å få denne politiattesten til studiestart.
Miss Foster Skrevet 8. august 2010 #4 Skrevet 8. august 2010 Du aner ikke hvor mange det er som prøver å få trikset til seg en politiattest. Og et tilbudsbrev er ikke et bevis på at du har akseptert plassen. Om du ikke bor i tjukkeste Oslo-gryta så får du politiattest på stedet. På bygda vet jeg av erfaring at politistasjonene pleier å ha en ettermiddag lengre åpent for nettopp slike som deg som ikke kan komme fra jobb.
winneboo Skrevet 8. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2010 Bor desverre i tjukkeste Oslo gryta nemlig majorstua. Derfor så vil majorstua politistasjon helst ha det i posten. Jaja jeg får ettersende imorgen og håpe at jeg får politiattesten så fort som mulig. Er jo kun 9 dager til skolestart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå