Gå til innhold

Dårlig mamma-emne jeg da.. :P Har ikke brød igjen!


Gjest Sekretøsa

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa

Igår var vi i sommarland, så vi rakk ikke handle. Kunne jo selvfølgelig tenkt på det på fredda'n, men nei...

 

Så tenkte jeg, jaja..får kline til med havregryn til frokost da. Men har mor kjøpt melk? Neeeida (bare ungene som drikker det, så sjeldent vi har overflod). Så hva skal de nå få med seg til niste?? Tørre knekkebrød? Hvor mange må jeg ha da da?? Herregud, jeg er så dårlig på å planlegge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine er veldig glad i knekkebrød i bhg. sender med en liten boks med pålegg, feks smøreost eller kaviar, eller pakker inn ost- eller pølseskiver.

 

knekkebrød er også mat! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett en rundstykkedeig og la deg kaldheve i kjøleskapet over natten. Du triller ut og steker i morgen og vips er du den super populære mammen som sender med barne nystekt bakverk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Smart! :) (pleier å sende med de nystekt, men ikke nybakt...hehe)

 

Jeg får slenge sammen noe! Takk for forslag! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

husk å øke væskemengden noe... Det er såå lett og såå stas for barna.. hihi. lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. da er jeg også dårlig mamma-emne. men jeg har heldigvis rundstykker i fryseren.

 

mange ganger jeg har stått der og klødd meg i hode og lurt på hva i alle dager jeg skal sende med "i dag"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle kan vel glemme slikt;) flere ganger man har måttet ty til nødløsninger her og. -men jeg har fått dilla på å lage morsomme nistepakker jeg da.. brødskiver med ansikter, eller i figurer. sunne muffins eller rundstuÿkker.. Startet med ei som ikke spiste og dette hjalp. Er morro å lage de og, også tar det faktisk ikke lenger tid enn om jeg lager vanlig skiver;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Så artig jeanette! Det kunne jeg tenkt meg å prøve også. Har en småspist en her også, som absolutt kunne trengt mat!

 

Deigen ble forøvrig total fiasko (men det var jo bare min egen feil) så det ble 1 brødskive (for jeg hadde 1, nemlig) 2 knekkebrød, 1 joghurt, 1 boks med rosiner og 1 boks med frokostblanding typ grov. Han sulter vel ikke idag heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,denne situasjonen har jeg vært i og lært av.

Trikset mitt er: har jeg brød igjen hjemme,men kjøper nytt så skjærer jeg brødrestene i skiver og fryser de.

Smører så frosne brødskiver om morran,og da er de perfekte til lunsj:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt uten oom, men jeg har alltid en boks med nan 3 her i huset jeg. Blir knall gode vafler *smiler flaut*. Dere skjønner jeg fikk desperat lyst på vafler, også hadde jeg ikke melk, og det fant jeg ut etter jeg hadde begynt å lage røra, så i desperasjon så tenkte jeg at skal lure på hvordan det blir med nan... Det ble topp! Sikkert topp med nan til havregryn også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Sånn ferdigboks da eller? Så smart! Den bruker man hvertfall ikke opp på noe annet i mellomtida ;)

 

Og til du over her som skrev at knekkebrød er kjipt i matpakka (og det var jeg enig i altså); Han hadde spist opp aboslutt alt av knekkebrød og lot brødskiva MED prim være igjen ;) Så det slo ann. Sikkert fordi han aldri har det i matpakka, hahaha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...