Gå til innhold

Det å ikke bli tatt alvorlig som gravid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns jeg er fryktelig leit. Og teit.

Jeg mener: HVA kan man egentlig svare på "du er kanskje litt hormonell eller?" ifb med et eller annet man er misfornøyd med?? Det blir som å skulle svare ja eller nei på om man er kverulant... Svaret blir feil uansett.

Jeg prata med huseier i dag, om at jeg vil han skal si ifra før han kommer for å "bråke" i hagen, fordi jeg ikke sover om natta og må sove det jeg kan, når jeg kan (er i 7'ende mnd). Han ble tydelig sur (og litt halvspydig) og jeg følte litt at han ville tatt det mer "normalt" om mannen min hadde ringt. Og jeg vet at min kjære ville reagert mye kraftigere i tlf enn meg - jeg var bare rolig og egentlig ganske blid.. Angret hvertfall etterpå at ikke det var mannen min som tok den telefonen, for jeg føler ikke at jeg blir tatt alvorlig, eller behandlet "voksent" hvis dere skjønner?

Dessuten er jeg ikke veldig hormonell heller (ja, det er en sånn ting man egentlig ikke "kan" påstå som gravid), er mye mer stabil og i bedre humør nå enn før jeg ble gravid (feks da jeg gikk på p-piller). Men dette kan man jo ikke si, hvis noen lurer på om man er hormonell. Noe som egentlig er litt frekt å si etter min mening. Og det er plagsomt å ikke bli seriøst. Menn er jo spesielt ille her, men enkelte kvinner også - nesten så de ser litt ned på oss gravide, at vi har litt dårlig rykte på sett og vis.

Noen andre som tenker noe om dette? Og evt hva man kan svare på sånne spørsmål? For "NEEEI!!! JEG ER IKKE HORMONELL!!! GRRR....." funker åpenbart ikke hehe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør om han trur søvnproblemer er mindre utmattande når ein er gravid. Hormoner eller ikkje, søvn må ein ha.

Skrevet

Jeg har ikke vært med på akkurat dette med beskyldninger om å være hormonell....MEN har fått reaksjoner på at "alle gravide" er slik og sånn...og at vi er ikke syke og bla...bla... Diskusjonen kom i gang etter at jeg hadde sagt "nei takk" til en leverpostei som var en uke over "best før" fristen. Hehe...jeg pleier ikke å bry meg om slike ting, lukter på maten og om den er ok så spiser jeg den. Men akkurat nå så gjør jeg ikke det...det er rett og slett fordi jeg ikke vil ha i meg bakterier som kan gjøre meg eller babyen syk. Men da er jeg altså hysterisk...og det er jo litt morsomt, siden jeg er den minst hysteriske personen jeg kjenner...men siden jeg er gravid så er jeg altså hysterisk...jaja...mange meninger om ting gitt :-)

Skrevet

åå fyy!! jeg tror jeg hadde klikka av den kommentaren der (nei det er ikke hormoner aleine, jeg har generelt litt kort lunte..)

jeg tror jeg enten hadde kommet på døra hans med blodsprengte hovne øyne, bustete hår og en neve med hans navn på.. eller så hadde jeg plaga han hele natta med musikken min (div metal) på full guffe.. så kunne han sett åssen det er å ikke få sove om natta... møkkamann!!

sorry jeg har bodd mange steder med drittfolk til huseiere så jeg har nulltoleranse for sånn respektløs oppførsel som det der...

Skrevet

Hehe ja, jeg følte meg sortof tråkka på egentlig. Men tør liksom ikke å reagere for sterkt heller, for da får folk rett om at vi gravide er sprø ;) Men det ble spilt ganske høy metal her ja, når han holdt på i hagen :)

Skrevet

Er faktisk lovpålagt å varsle om sånt. Huseier eller ikke. Han har også regler han skal forholde seg til.

Men å spørre om noen er hormonell eller, er jo omtrent som å spørre om noen har mensen. Ikke fordet...jeg blir drithormonell

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...