Gå til innhold

Barnehageklær/utstyr.. helt blank jeg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa går i naturbarnehage og kommer til å være ute en del. Jeg har bare en regndress, som jeg ikke tror er så tett, var klissvåt på torsdag. :/ Hva slalg dresser trenger vi framover og hvor kan jeg kjøpe? gjerne nettbutikk... Fortell meg gjerne litt om de forskjellige dressene, skoene osv. :)

Og barnehagetøfler, hun går ikke helt enda, men det er rett før hun slepper seg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bare svare for tøflene, siden jeg er ganske fersk selv når det gjelder barnehagebarn.. Men vi fikk råd om sånne "gymsokker", siden han ikke går enda.

Skrevet

Når det gjelder tøfler til de minste, så foretrekker jeg å ha på dem skinntøfler. Disse er myke, skisikre - men lar foten utvikle seg som den skal uten å være stiv eller støtte opp. Det er som å våre barbeint - noe som eranbefalt for småttiser som lærer seg å stabbe.

Mange bruker samdalene fra sommeren, eller vanlige tøfler - men når ungene sitter og leker f eks, blir sålen ofte litt i veien.

Du trenger også en høstdress. Disse finnes i mange variasjoner og prisklasser.

Det viktigst er at den er god å ha på, og at den er vanntett, men puster.

Reima og Troll er VELDIG gode dresser, men det finnes billigere alternativer som er bra også.

Barnas Hus har halv pris på vår/hørst dresser fra Reima nå.

Og reflex har en kampanje på dress + fleecedress til 499.

Skrevet

Nettbutikker :

Troll .

familiebutikken.no

mammaogmeg.no

Reima.

barnihagen.no

Skrevet

I barnehagen har vi fått beskjed om at to-delt regntøy er å anbefale - også til de aller minste. Vi har to sett fra Lindex, ett Fix og ett Bamse - og vi er kjempefornøyde med begge. Ellers trenger du sko - vet at mange er veldig fornøyde med Stonz til de som ikke går enda, men har ingen erfaring med det selv. Som tøfler har vi brukt skinntøfler fra Nøstebarn - de er supre. En vår-/høstdress må hun ha, det er tusenvis av valg. Vi valgte Reflex. Den er billig (400 kr) og jeg tenkte det var verdt et forsøk. Har ikke angret så langt:)

Ull, ull, ull - fra innerst til ytterst. Varmeregulerende og hun blir ikke kald selv om hun blir våt. Vi har body, stillongs - en tynn heldress og en tykkere to-delt (det trenger du vel ikke enda...). Luer, votter, sokker (ikke med antiskli). De fleste barnehager foretrekker vel stillongs. En jakke, vi har en vindtett og vannavstøtende fra Lindex.

Evt. matboks, drikkeflaske, hvis hun ikke får mat i barnehagen. En liten sekk, vi har Bergans 12 l - men trenger vel egentlig ikke den enda.

Vogn, vognpose - hvis de sover i vogn ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...