Gå til innhold

Dere som har litt peiling på trening. Kan dere se hit litt?


Reese

Anbefalte innlegg

I mitt forje svangerskap gikk jeg opp 36kilo. Må si at jeg i utagangspunktet før graviditet var (og er) 160 og 45kg. Grunnet ks tok det en stund før jeg fikk bort kiloene men det forsvant etterhvert.

 

Nå er jeg 20uker på vei og føler meg bedre i formen enn sist. jeg veide 49kilo da jeg ble gravid denne gang og nå veier jeg 57. Det er 7 kg mindre enn forje svangerskap på samme tid.

 

Må jo si at jeg ikke trente eller noenting sist gang, men prøver å holde kiloene borte nå med å gå/jogge 1mil hver dag bortsett fra søndag.

Prøver å holde meg borte fra alt som lyster, men belønner meg selv sammen med datteren min på lørdager.

Det jeg lurer på er om noen har noen tips ang trenings metoder jeg kan gjøre nå.

Jeg er nok ganske besatt av å ikke gå så mye opp i vekt som sist, men jeg passer alikevel på å få i meg det jeg og babyen min trenger i denne perioden.

Jeg må legge til at etter endt svangerskap for 3år siden så så jeg ikke ut i måneskinn. Jeg ble så stor at jeg sprakk overalt...

Strekkmerene er fremdeles ekstreme og til tider blir jeg deprimert av å se på dem, men som sagt vil jeg holde formen denne gang.

 

Vet noen hvordan man for eks kan holde borte/trene bort dette sideflesket som kommer? Føler det begynner å tyte ut nå..

 

Dette er ikke et syteinnlegg hvis noen oppfatter det sånn, jeg bare vil prøve å ta bedre vare på meg selv denne gang.

Tusen takk for innspill..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går i fjellet en del. Føler det ikke er like belastende på bekkenet som å gå på flat vei.

 

Ellers så er det mange gravide som liker spinning.

 

 

Forutenom det så tror jeg det er vanskelig å punkttrene feks sideflesk når vi er gravide... Mye av vekten kommer desverre hormonelt og kroppen tar på en måte på seg det den føler den trenger...

 

MEN å holde seg i form gjennom graviditeten er et kjempe flott tiltak, og du kommer nok til å ha mye igjen for det både under og etter graviditeten.

Ekspertene sier at om man trener i graviditeten så vil man nå sin livsform etter fødselen. :D Ikke dårlig det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er ingen treningsekspert - men overalt i alle seriøse omtalelser om trening og punktslanking er det ingen eksperter som mener det går an å trene for å punktslanke seg.

 

Jeg prøvde derimot for en tid siden å skrive ned antall kalorier jeg får i meg, samtidig som jeg trente ca 2-3 ganger i uka. Dette gjorde meg veldig bevisst på hvor mye kroppen trenger osv, så det ble mye lettere å kutte ut godteriet. Kroppen ville automatisk ha sunn mat og ikke så mye godteri - så dette var en relativt enkel måte å gjøre seg selv bevisst på og motivere seg selv til å være sunnere.

 

Vær oppmerksom på at som gravide trenger vi mer næring enn det "normale" gjør, og kaloriinntaket skal være høyere enn vanlig.

 

Ellers vil jeg bare legge til at regelmessig aktivitet og trening bare er bra for oss alle, og vil i det lengste føre til at vi blir mindre overvektige om vi klarer å styre kostholdet sånn noenlunde samtidig :) Om du vil ned i vekt syns jeg du skal droppe det til etter fødsel :) Men håper jeg fikk gitt deg noen greie tips her hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har en bachelorutdanning innen trening og kosthold.

Du gjør helt riktig med å trene utholdenhetstrening, det forbrenner og holder kiloene borte.

Fortsett med den type trening, vær aktiv og gå, løp, sykle!

 

Fortsett med godisen på lørdag, og spist sunt!

Synes du er flink jeg :)

Selv har jeg samme innstilling som deg, og har til nå ikke gått opp noe enda, er 16 uker på vei. Spiser masse sunn mat, og trener annenhver dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sideflesket forsvinner ved utholdenhestrening (forbrenning), som løping, gåing, sykling etc.

 

Intervalltrening (variasjon mellom høy og moderat intensitet) er det nyeste innen forskning som gir raskest resultater.

Trener du styrke bygger du muskler, du fjerner ikke fett like effektivt som ved utholdenhetstrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Håper du jogget FØR du ble gravid, da man ikke skal begynne å jogge mens man er gravid pga belastningen dette gir på bekkenbunnen.

Sunt kosthold, lite sukker og litt bevegelse er gode ting når man vil holde vekten.

Svømming er feks en veldig god type trening som ikke belaster kroppen på samme måte som jogging. Ellers er det å gå i terrenget godt både for balansen og musklene.

 

Flott at du klarer å gå en mil da! Her ble det full stopp og gradvis vektoppgang etter at bekkenløsningen kom snikende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

I mitt første svangerskap fikk jeg satt opp et treningsopplegg på mitt treningssenter, det inneholdt både kondisjon og styrke. kjente at jeg hadde godt av å trene litt vekter ( men ikke for tunge!).

jeg jogga til jeg var ca 6 mnd på vei, etter det gikk d mest i spinning og elipsemaskin.

i tillegg pleide jeg å gå turer i skogen, noe jeg nesten følte var den beste aktiviteten mot slutten. hadde en god turkamerat i hunden vår da.

jeg har stor tro på trening under svangerskapet. jeg hadde ingen plager, så sånn sett var jeg heldig som kunne være i så mye aktivitet. Og Føler jeg var tilbake i toppform raskt etter fødselen. :)

men ta kroppens signaler, og tren fornuftig.

trim kombinert med sunt kosthold er kjempeviktig. man skal ikke slanke seg og gå ned kilo under graviditeten, men man kan faktisk forhindre å gå opp for mange unødvendige kilo :)

 

du er kjempeflink, lykke til videre :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...