Nathalie'i'magen Skrevet 8. august 2010 #1 Skrevet 8. august 2010 Har nettopp begynt med MME i tillegg til amming da min datter ikke la nok på seg av å amme. Hvor mye er det vanlig å gi dem pr måltid? hvor mange måltid gir dere pr dag? Vet at det står veiledning på boksen (NAN1), men lurer litt på hva dere faktisk gir dem? Jeg gir ca 120ml, 4-5 ganger pr døgn. Ammer litt i tillegg. Hun sover urolig om natten, og våkner mye og er sulten. Tenkte å øke kveldsmåltidet til 150ml, eller er det for mye?
gumo Skrevet 8. august 2010 #2 Skrevet 8. august 2010 Datteren min får kun mme (Hipp). Hun er 3 mnd om en ukes tid. Hun får (i snitt, varierer litt med hvor lenge hun sover/når vi starter dagen) 550ml per dag, fordelt på 130ml pr gang, og litt mer før natta. Hun spiser fire ganger i døgnet.
Hanna30 Skrevet 8. august 2010 #3 Skrevet 8. august 2010 Det trenger ikke være for mye nei, hvis jenta vil ha det:) Min er 6 uker og drikker mellom 100 og 180 til hvert måltid! Han får ca. 8 måltilder i døgnet, men noen av dem er morsmelk da. Han er nok en stordrikker skjønner jeg, når jeg leser om hvor lite andre drikker. Men alt er visst normalt!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 8. august 2010 #4 Skrevet 8. august 2010 NAN skal de ikke ha mer enn 1 liter(1000ml) i døgnet av! Dette er max anbefalt døgndose på NAN. Får de mer enn det er man nødt til å vurdere andre ting. Jeg ammet ikke da, men måtte begynne med grøt(i samråd med helsesøster og lege) da mini var 3 mnd pga at han spiste 150ml hver annen time på dagen. Fikk i seg altfor mye NAN. Begynte med grøt(er nå oppe i 2 halve porsjoner eller 1 hel og en halv pr. dag) og nå spiser han kun 4 ganger om dagen, grøt og 150ml til frokost, 180ml til lunsj, 180ml til middag og litt most grønnsaker, 150ml og grøt til kvelds.
Netha Skrevet 8. august 2010 #5 Skrevet 8. august 2010 Har en liten en på 3uker som spiser 130ml 5-6ganger i døgnet! Fryktelig individuelt hva små barn spiser:) å hvor ofte de spiser!
Ccathrine Skrevet 8. august 2010 #6 Skrevet 8. august 2010 Sønnen min er 3månder idag og får 150ml mme per måltid + pupp. Måltider om dagen + et måltid i 6 tiden på natta hvor han kun får pupp. Syns det er lettes med puppen tidligg om morgenen
*LillaMeg* Skrevet 9. august 2010 #7 Skrevet 9. august 2010 Jeg gir 150ml 5-6ganger i døgnet. Han spiser mellom 80-120ml.. Varierer etter hver gang. Han får kun mme.. Gi så mye mme hun vil ha. Ikke tenk så mye på ml når du ammer i tillegg.. Kan jo greit øke mengden på kvelden, sånn at hun spiser mer før natten... Så lenge ikke den totale mengden overstiger 1l i døgnet over lengre tid er det bare å gi så mye mme hun vil.
Nynte Skrevet 9. august 2010 #8 Skrevet 9. august 2010 Gutten min på 2 1/2 mnd får 165 ml til hvert måltid, 5-6 ganger i døgnet. 3 av gangene drikker han stort sett opp alt, men som regel er det igjen 20-30 ml. Tenker sånn at han får drikke det han har lyst på, men skal følge med når det begynner å kommer over 1 liter i døgnet. Han veier 4.6 kg, så han har ikke vondt av å legge litt ekstra på seg:)
Hanna30 Skrevet 9. august 2010 #9 Skrevet 9. august 2010 Hvis det var svar til meg, så får han såpass mye morsmelk at han ikke overskrider en liter mme i døgnet:) Er nok også nødt til å begynne tidlig med grøt om han fortsetter å spise så mye!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå