Gå til innhold

noen som vet hva hiv raten i tyrkia er?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har en venninne som hadde sex med en restauranteier der nede, engangsforteelse, stor sjanse for å bli smittet av hiv ved vanlig samleie?

og alle som kommer med ekle svar, kan bare spare dere, gjort er gjort og spist er spist, det tror jeg hun vet uten at hun trenger å bli trykt lenger ned....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hun hatt ubeskyttet sex med en som har HIV er sjansen 0,01 PROMILE for at hun har blitt smittet.

 

Dette ble jeg fortalt av smittelegen ved sykehuset etter voldtekt av en HIV smittet person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EN VENNINNE??? eller var det du HI??

det er vel ikke så utbredt der heller men det hjelper jo fint lite om han har det, så det er vel best å ta en sjekk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er min beste venninne, hadde det vært meg så hadde jeg skrevet det, er jo uansett anonym her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble du voldtatt av en hiv smittet?? og du testet negativ går jeg utifra? hvor lenge etter voldtekten kunne du teste deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voldtatt av HIV smittet ja.

 

Tok anti HIV medisiner i 4 uker etterpå.

 

Testet neg på dagen jeg var inne, ved 2 mnd, 3mnd og 6 mnd.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, det må ha vært forferdelig å vente på testsvaret!! håper du ikke ble smittet!!

 

Men er det virkelig så liten sjanse for å bli smittet? trodde det var 50-50 jeg...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida..laaaaangt i fra.

 

Ved vanlig sex mellom mann og kvinne vel og merke!

 

Nettopp fått neg resultat etter 6 mnd blodprøve.

Så da var det endelig ikke noe mer å tenke på... når det gjelder smitte ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var bra det da!!! Håper han fikk straff og at det går bra med deg, tenker det har vært noen tøffe mnd for deg:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette kunne sååå vært meg i fjor, knullet som en tulling i tyrkia forrige sommer, deilige tyrkiske men, fikk panikk når jeg kom hjem og har testet negativt.

 

tror kanskje det er mindre hiv i tyrkia i norge, men vet ikke helt....kanskje noen har noen tall å vise til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dytter....

jeg har også vært uforsiktig i sommer, noen som vet hvordan man kan teste seg anoymt? bor ikke i oslo...eller andre store byer...må jeg på vanlig legekontor da....og hvordan får man svar? brev i posten eller mail?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milde måne. De tyrkiske menn ler sikkert hele veien til charterflyet når de skal snappe dere opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sånn ca som i Norge iflg denne:http://www.lommelegen.no/328348/hiv%2Faids

 

Da jeg giftet meg med min tyrkiske mann måtte vi begge ta hiv- og hepatitt-test for å bli gift. Tyrkiske regler for å hindre evt smitte.

 

Men som påpekt over går det nok veldig bra, bare å ta en test det. Det burde alle gjøre som har ubeskyttet sex. Hva har det egentlig med saken å gjøre at han er tyrkisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Totalt sett for hele landet kan det nok stemme at det er omtrent som i Norge...men jeg tviler egentlig. Det er nok sikkert store variasjoner lokalt sett, tenk på forskjellen fra bondelandet til turistbyene.

 

Menn som jobber i turistbyene har MYE mer sex enn den vanlige mann i Tyrkia. De har jo villige turistjenter fra ulike land inkl Russland hele sommeren. Og om vinteren, når tilgangen er dårligere, går de ofte til prostituerte, som det kryr av der nede. Særlig russiske prostituerte.

 

Så jeg tror ganske sikkert at HIV raten i Tyrkia er adskillig høyere i turistbyene enn ellers i landet. Og særlig de små landsbyene trekker HIV-prosenten ned.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange norske jenter er lause som bare det også, så at det er mer hiv i tyrkiske turistbyer enn det er i Norge er heller tvilsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...