Gå til innhold

Barnefrie fly eller ikke??


Mamman til AM&JS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Barnefrie hotell ble jo en kjempesuksess :) Og det er jo tydelig at barnefrie fly også blir. Er temmelig sikker på at de som skal reise i 12 timer med fly, gladelig betaler litt mer for å slippe barneskrik.

 

Og greit for oss med barn, da har vi et påskudd om noen klager på oss på et fly som det er tillatt med barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt urettferdig at barn har så dårlig rykte på fly jeg. De gangene jeg har vært plaget av bråk og uro på fly så har det faktisk ikke vært småbarn som har vært årsaken!

Snuppa mi har flydd tur/retur Thailand en rekke ganger, første gang 4 mnd gammel. Hun har aldri plaget noen på flytur, faktisk har det hendt at de som sitter foran oss har snudd seg og kommentert hvor rolig og stille hun er. Da hun var baby sov hun som regel det meste av turen og nå som hun er litt større ser hun på dvd, ser ut av vinduet, leser og tegner. Jeg har heller ikke mer enn en gang hørt andre barn skrike mye på fly heller. Og ærlig talt, slik som det durer og bråker i et fly og så mye som flyvertinnene kjaser og flyr rundt så får man jo aldri sove eller lese i fred uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja :-)

 

Nå blir det jo lenge til vi ønsker å fly noe sånt, men kanskje når vi er middelaldrene og skal til min manns familie i latinamerika. Det er langt med en 12 timers flytur hvis du får et skrikende barn i nærheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei barn er det minste problemet på fly. Er verre med fulle voksne som er ufyselige, ungdommer som skravler om hvor mange de har klina med høylytt, voksne som snorker, damer med langt hår som hele tiden slenger håret bakover ned i maten min.

 

Barn har aldri irritert meg på fly, men voksne derimot.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt greit hvis det er nok fly for oss med barn og de flyene er forbeholdt folk som er under 60 år gamle og under 90 kilo tunge. For ikke å snakke om at det bør være parfymeforbud på "barneflyene".

 

Det er mange grupper som kan irritere ndre på et fly. Å skulle plukke ut grupper som ikke får være med alle fly tror jeg blir vanskalig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit for meg. Når jeg reiser uten unger selv, vil jeg faktisk ikke ha andres omkring meg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne kanskje vært greit om man, slik man tidligere gjorde, plasserte barnefamiliene foran i flyet......

Ble faktisk overrasket da jeg skulle fly med lille snupp og måtte stå i kaoset med alle andre....

 

Gjennom å plassere barna foran i flyet og slippe dem inn først, blir det mer ro for resten av passasjerene.

 

Datteren min har ihvertfall aldri laget bråk på flyet - sidemann som snorker er det mye mer lyd i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg fikk barn selv, har jeg ALDRI irritert meg over andres barn på reiser. Hvis jeg ikke har barn med selv, synes jeg det er deilig å se på andre med barn og tenke: Ahhhhh. Jeg kan bare slappe av, jeg :-). Love it love it love it.

 

Sier som noen andre her at det er atskillig mer plagsomt med fulle folk på fly. Vet ikke om nordmenn er verst, har flydd en del fra England og de stupfulle engelskmennene der var motbydelige. Altså jeg har bodd i England så misforstå meg rett, elsker de fleste engelskmenn, men det er en del som er litt rølpete kan man si..

 

Det eneste som irriterer meg er hvis barna bak sparker i setet mitt over lengre tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt greit for meg:)

 

I tillegg burde det være fly for oss som greier å aktivisere barna i setet uten støy som plager passasjerene i setet bak. Foreldre som lar barna leke sisten inne på flyet burde blitt nektet inngang der:)

 

Ellers kunne jeg tenkt meg et fly uten svært overvektige. Jeg liker å ha mitt sete for meg selv, da trenger jeg ikke 1/4 av naboens kropp oppå meg.

 

Vil også ha alkoholfrie fly. Hvor vanskelig kan det være, tidligere røkte de der, men det ble en stopp på det også. Alkoholdunsten kommer man ikke unna, og jeg vil ikke sitte ved siden av fulle mennesker som ikke klarer å holde kjeft:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...