Gå til innhold

Dårlig venninne :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er midt i et samlivsbrudd og for en måneds tid siden betrodde jeg en av mine venninner (kjent hverandre siden vi var 5 år) en del detaljer om hvorfor det blir slutt. En del av dette er veldig privat og jeg sa til henne at jeg håpet det kunne bli mellom oss og at jeg ikke ville at andre skulle vite dette, men at jeg hadde behov for å prate med noen andre om det. Hun lovte, sa hun forstod osv....

Så går det en liten stund så får jeg telefoner, meldinger osv av våre felles venninner som lurer på hva som skjer. Min venninne som jeg trodde jeg kunne stole på har da ringt rundt til hele jentegjengen til og med de i periferien og vi nesten aldri er sammen med og sladret i vei om det jeg fortalte henne og forvridd det hele til noe det ikke er. Jeg får de samme spørsmålene av de andre jentene, så det er tydelig at hun har fortalt akkurat det samme til dem alle sammen.

Jeg er så skuffet og lei meg at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg sa klart i fra om at disse tingene er privat og at jeg ikke ønsker en "offentlig oppvask" rundt bruddet vårt. Min søster er også forlovet med hennes bror, så situasjonen er ekstra ubehagelig :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette vitner om en veldig dårlig venninne, du vet ihvertfall hvor du har henne.

Jeg hadde konfrotert henne,hun skulle blitt stillt til veggs så det holdt.

Skrevet

Jeg burde sikkert ha snakket med henne om det...Men heldigvis har de andre kommet til meg og spurt om det de har hørt fra henne er riktig. Så jeg har fått sjansen til å forklare hvordan det virkelig er og de er alle sammen sjokkert over henne.

Min søster er også nyforlovet med hennes bror. Hun har akkurat kommet hjem fra ferie og traff de begge for første gang etter forlovelsen i dag. Hun gratulerte de ikke og nevnte det ikke med et eneste ord. Snakket bare i vei om hvor fint det var på ferie, hva hun hadde shoppet osv.... Utrolig smålig. Så jeg tror nok det at hun bare blir droppet som venninne desverre. Jeg orker ikke ha dårlige venninner.

HI

Skrevet

Du burde konfrontere henne mens andre er tilstede, slik at hun ikke kan vri på hva som er blitt sagt mellom dere to.

Og dårlige venninner kan man takke seg for, da han man det like bra uten! De du burde beholde er de som har ringt deg for å spørre om det faktisk er sant det de har hørt av henne.

Klem til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...