Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #1 Skrevet 8. august 2010 Kjekke unger som kom, men jeg reagerte på en ting, alle ungene kom i "vanlige" klær, ikke pyntet liksom. Alle hadde rene klær la jeg merke til, men hullete ola bukser ol. Da jeg var 10 år fikk jeg ikke bruke hullete bukser til daglig engang omtrent.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #2 Skrevet 8. august 2010 Dette er et innlegg jeg ser oftere og oftere her inne. Foreldre som sender barna sine i selskap i jeans og hullete klær. Jeg pynter ungene mine før jeg sender dem i selskap. Det har noe med respekt å gjøre synst jeg. En bursdag skal være annerledes og spesiell for bursdagsbarnets skyld. Man pynter seg til selskap mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #3 Skrevet 8. august 2010 Jeg pynter barna jeg å.. når vi skal bort, elr de i bursdagselskap.. De syns selv det er stas å åpynte seg når de skal andre ting enn skole å bhg..
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 8. august 2010 #4 Skrevet 8. august 2010 Hadde det vært selskap på Lekeland eller lignende hadde jeg ikke brydd meg, men i et vanlig selskap eller hva jeg nå skal kalle det, så pynter en ungene får en kommer. Det sier seg selv. Trodde da det var like normalt nå som før?
Løvemor77 Skrevet 8. august 2010 #5 Skrevet 8. august 2010 Er ikke 10-åringer i en typisk alder hvor de heller vil være "kule" i klærne enn "pene"? De tar sikkert på seg det de synes er det tøffeste antrekket de har, så det blir vel en form for innsats på klesfronten likevel. Men jeg lar selv ikke 8-åringen gå i hullete jeans eller "vanlige" klær i bursdag. Er enig i at man pynter seg til selskap for å gjøre stas på bursdagsbarnet. Men 8-åringen elsker å pynte seg, så det har hittil ikke vært noe problem.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #6 Skrevet 8. august 2010 Gutten min og er 10. Visst han skal i besøk så har evt skjorte eller fin genser, men gjerne dongeri bukse, men ikke med hull da.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #7 Skrevet 8. august 2010 Jeg kjøper ikke finskjorte til guttungen bare for at jeg skal tvinge det nedover hodet på ungen fordi han skal i barnebursdag. Guttene mine har hele rene (pene) hverdagsklær på seg. Klær som de selv synest de er tøffe i. Det går kompisene deres i også. Helt greit synest jeg. Jentene pynter seg mer frivillig Pynta de opp til ca 6-8 års alder, etter det så bestemmer de stort sett selv hva de vil ha på seg. Men det skal være helt og rent. Nå er mine eldste blitt 13, og da er det plutselig litt stas å gå med tøff skjorte og tøfft slips, og selvfølgelig med gel i håret Så hver sin alder har sin kleskode.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #8 Skrevet 8. august 2010 10-åringer satans klesbevisste, ihvertfall en del av dem. Nå har jeg jenter da, og de er generelt flinke til å pynte seg. Men ikke F om gutta i klassen hadde tatt på seg penbukse og skjorte i bursdag altså det nekter jeg å tro. Jeg observerer de jo på skolefester og slikt noe, og det er det samme der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå