Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #1 Skrevet 8. august 2010 Vi bor i Rogaland og boliger er så SYKT dyrt her. Regner med å tjene ca 300- 500 000 når vi selger her vi bor nå (leilighet),så da ender vi opp med litt egenkapital hvertfall. Jeg kunne godt tenkt meg et rekkehus med 3-4 soverom, mens mannen min helst kunne tenkt seg å kjøpe et renoveringsobjekt av en enebolig og pusse den opp slikt at vi får mer plass og kan bo der resten av livet. Men det tar jo så lang tid. Først må vi finne huset,så tar det vel ca et år å pusse det opp,mens vi må bo en annen plass imens (alternativt hjemme hos mine foreldre, noe jeg ikke vet om jeg klarer tanken på engang). Han har ikke problemer med dette, men jeg vet bare ikke om jeg klarer å vente så lenge. Nå bygger de en del rekkehus i området hvor vi bor og de skal være klar i løpet av våren 2011. Men vi er så uenige...huff Han vil helst la være å måtte flytte enda en gang,så derfor vil han ha stor enebolig. Han mener at hvis vi kjøper rekkehus så må vi flytte en gang til i løpet av livet. Men jeg orker bare ikke tanken på et renoveringsobjekt og å bo hos mine foreldre imens. Men hvordan bor dere? Rekkehus eller enebolig? Oppussa eller flyttet rett inn? Og skal dere bo der resten av livet (etter planen), eller har dere tenkt å flytte? Og hvor mange er dere i familien? Vi er 3 stk og har planer om ett barn til i løpet av 2-3 år. Men for oss holder det med 2 barn og da blir vi tilslutt en familie på 4.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #2 Skrevet 8. august 2010 Vi har nå ett rekkehus som vi måtte pusse opp. Vi har snart bodd her i 4 år og er enda ikke ferdig. Om dere kjøper enebolig vil dere da ha råd og tid til å pusse det opp i løped av 1 år? Dette er nå 9.ende plassen jeg bor utenom hos mine foreldre og det blir ikke siste. Vi kommer til å kjøpe enebolig etterhvert, men vet ikke om det heller kommer til å bli siste huset vårt. Det er noe man finner ut av under veis. Jeg syns det er litt rart å skulle bestemme allerede nå at dette skal bli siste huset. Om dere ikke er i 60-70 årene da.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #3 Skrevet 8. august 2010 Vi leiger leilighet til vi får råd til enebolig, har ikke noe lyst til å stå i mange kjøp/salgprosesser i løpet av livet. En ny enebolig ligger på ca 2,5 mill her vi bor..
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #4 Skrevet 8. august 2010 Anonym 16:24 : Hvor bor dere da? Siden det er så billig å kjøpe nytt der? HI
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #5 Skrevet 8. august 2010 Vi bor i enebolig. Vi skal bo her lenge, men ikke når vi blir pensjonister. Da skal vi selge, kjøpe noe mindre (leilighet e.l.) og bruke tiden vår på å reise og seile. Det vil vi ha økonomi til når den tid kommer. Vi er rundt 40 år forresten, så det tok jo sin tid å komme dit vi er i dag.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #6 Skrevet 8. august 2010 Må holde med din mann her altså. Dessuten så kan det jo hende at dere kan bo i huset tidligere enn når alt er ferdig oppusset. Spørrs hvor nøyen en er det.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #7 Skrevet 8. august 2010 Her ligger de på 3,5 og opp. Veldig få til 3,5 mill. Derfor vi har gått gradene fra leilighet, rekkehus og så enebolig til slutt. Begyner å få en del egenkapital nå, men trenger enda mer og så vet vi ikke hvor vi vil kjøpe huset( beliggenhet).
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #9 Skrevet 8. august 2010 Hei, her var vi begge veldig bestemt på å finne ett sted å bo i for alltid. (Til vi har ungene ut av hus og sikkert kjøper oss en leilighet) Rekkehus var ikke aktuelt sålenge vi følte at da måtte vi flytte enda engang etterhvert. Det var vanskelig å finne noe enebolig til vår lommebok i rogaland. Det tok litt over to år. Så vi er flyttet inn i en enebolig som er velholdt men ikke oppgradert til hvordan vi "ungdommer" vil ha det. Vi pusser opp litt av gangen, mens vi bor her. Alt er levelig bare feil stil. Om vi blir værende sålenge som planlagt det vet jeg ikke. Det er flott her nå med små barn, men mangler tenåringsrom. Kanskje vi bygger til noe selv. Men jeg er veldig glad for at det ble enebolig og ikke rekkehus. Vi ville ha det stort og rekkehus er ofte så små. Og da ville vi heller ha 200kvm som måtte pusses opp enn 140 kvm som er ferdig pussa opp. Vi er familie på 4, mulig vi blir fem.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #10 Skrevet 8. august 2010 Vi bor i enebolig nå. Kjøpte meg leilighet som jeg bodde i når jeg var alene med eldste. Håper det er siste boligen vår. Vi er 2 voksne og 2(3) barn. Vi blir nok ikke flere heller. Kan dere ikke kjøpe et hus som dere kan bo i mens dere pusser det opp? Tenker om dere bruker 2-3 uker på å pusse opp bad (om det trengs) før dere flytter inn, så ta litt etterhvert? Jo klart det tar tid å pusse opp, men hvorfor utsette det om dere uansett før eller siden skal ha enebolig.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #11 Skrevet 8. august 2010 Det finnes jo en mellomting, da. Kjøp en enebolig som trenger oppgradering, men ikke så ille at dere ikke kan bo der i mellomtiden. Så lenge taket er tett og kjelleren tørr, og vann/kloakk-opplegg fungerer/er av nyere dato, trenger dere bare å flytte ut av huset når evt badet renoveres el.l. Da kan dere om så ta det over flere år: Skift gulv og mal veggene i de rommene som er mest synlig, og ta litt etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå