Gå til innhold

Barn med heftig astma og svømming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter som er veldig plaget med astma, noen som har erfaring med svømmehaller? Jeg har så lyst å begynne å svømme med henne men er redd for at fuktigheten skal gjøre hun dårligere.Noen som har erfaring med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er delte meninger om basseng og astma.

Min erfaring er at astmaen blir verre etter en stund i bassenget, her har både jeg og barnet mitt astma. Barnet mitt reagerer ikke noe særlig på fuktigheten, men jeg blir veldig tung i brystet etter en stund i klorvannet.

Skrevet

Har en datter med alvorlig astma. Vi har vært i bassenget siden hun var bare noen mnd gammel. Aldri vært noe problem. Medisiner før dere reiser, og ta med medisiner. Viktig at barn lærer å svømme og ikke er redd vann. Derfor må man ikke la astmaen være en hindring uten det absolutt ikke går. Med riktig medisinering burde det gå.

Skrevet

Vi gikk på babysvømming da hun var liten. Hun elsker å bade.

Vi får bare prøve oss frem ta noen ganger å se. takk for svar.

Skrevet

Det enkleste er å prøve en gang, se hvordan det går. Jeg har astma som forverres ved høy luftfuktighet, mens min far hadde en variant som ble bedre av det. Er nok ganske individuelt.

Skrevet

Min erfaring er god! :)

Jeg var selv plaget med mye astma som barn (sikkert ikke i den grad din datter er ) Hadde hvertfall medisin, og begynte på svømmetrening fast i en alder av ti etter legens anbefaling og selvsagt pga det sosiale da flere venninner drev med det. svømte helt frem til jeg var 16 , og jeg er ikke plaget med astma i dag. det er min erfaring hvertfall, skader ikke prøve!

Skrevet

Det er i grunnen bare en måte å finne ut på. Jeg tåler det godt, men niesa mi tåler det ikke. Begge har alvorlig astma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...