Gå til innhold

Liste over (tidlig)symtomer på graviditet...


kittecat *guttutenpåoginni*

Anbefalte innlegg

Lagt den til før men tror overskriven var litt misvisende:)

Skriv gjerne inn din symtpomer og hvilken dag du er på:):)

 

Jeg har sett en liste over symptomer på graviditet her inne, men føler at den er litt mangelfull (ikke ta det personlig du som har laget den), i tillegg til at det hadde vært greit å se når tidligst noen symptomer kommer. Derfor har jeg vært inne på et annet forum og skrevet ned når andre har kjent sine symptomer.

 

Husk at ingen er like, og ikke alle har disse symptomene. Noen kjenner ingenting til en graviditet, andre kjenner masse. En del mener at det er det samme som PMS, bare at det kommer en uke tidligere (og de føler også at mensen er en uke tidligere).

Om du har opplevd å få en symptom tidligere enn det som står på denne listen og vil at det skal være med, send meg en PM med hvilken symptom det er, og når du kjente symptomet!

 

 

 

dpo = days past ovulation/ antall dager etter eggløsning

wpo = weeks past ovulation /antall uker etter eggløsning

 

1 dpo: Sammentrekninger i livmoren, øm livmor, støl livmor

1 pdo: En ny glød

1 dpo: Ekstra sterk sultfølelse

1 pdo: Kvalme

1 dpo: Kjenner at brystene er anderledes

1 dpo: Soppinfeksjon i underlivet

2 dpo: Stikkinger i eggstokkene, de aller fleste kjenner dette på høyre side, for andre veksler det mellom venstre og høyre.

5 dpo: Murringer i livmoren, føles som om tarmene flytter på seg

6 dpo: Hjertebank

6 dpo: Luft i magen

6 dpo: Spotting (festeblødning, litt blod på pairet eller i trusa)

7 dpo: Ømme bryster, kjennes som om brystene er hovne, eller som om det stikker i brystene, andre føler at det klør veldig.

7 dpo: Markerte blodårer på brystene

7 dpo: Hårsekkene på brystene blir mørkere og mer definerte

7 dpo: Økt utflod, utfloden blir vitere

7 dpo: Tett nese

7 dpo: Slapp og trøtt

7 dpo: Humørsvingninger

7dpo: Halsbrann

7 dpo: Festesmerter, kjennes som stikninger i livmoren, som kan bevege seg mot korsryggen

7 dpo: Stikkinger i magen ved nysing, raske bevegelser, eller å reise seg brått opp

7 dpo: Vekslende hard og løs mage

7 dpo:Kviseutbrudd

8 dpo: Tidlig tretthet, legger seg tidlig

8 dpo: Fryser og svetter om hverandre

8 dpo: Tørste (Kan drikke masse, og aldri bli helt tilfredstilt)

9 dpo: Frysetokter

9 dpo: Flere hadde opplevd å teste positivt så tidlig.

10 dpo: Mange reagerer på kaffe og røyk, de som er avhengig vil aldeles ikke ha det

10 dpo: Drømmene blir mer tydelige

10 dpo: Urinen har en stram lukt, litt jernaktig

10 dpo: Svimmelhet

10 dpo: Tørr hud

10 dpo: Generell tretthet

11 dpo: Luktesansen endrer hva den liker og ikke liker

12 dpo: Neseblod

12 dpo: Uren hud

12 dpo: Mister hår/tynnere hår

12 pdo: Metallsmak i munnen

14 dpo: Oppkast

15 dpo: Herpesmunnsår, dukker spesielt opp hos de som er tidligere plaget med det.

6 wpo: Ofte dobesøk

 

Alt her er jo veeeeldig individuelt da:) og kan like godt være pms..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja jeg er gravid med mitt tredje barn og har vel aldri kjent tegn til noe av symptomene ovenfor SÅ tidlig. Trøtthet og ømme bryster kom først, hver gang, da rundt 7-8 wpo.

Bare for å berolige dere som prøver: ikke kjenn hysterisk etter tegn, det kan godt være baby der helt uten noen tegn, eller alle tegn men ingen baby.

Naturen er finurlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært gravid 3ganger. Og hver gang har det vært forskjellige symptomer.

 

Men altid får jeg veldig tidlige symptomer. Kjenner når egget fester seg osv.

For meg kjennes det ut som om noe er "lukket/tett/ øverst i vagina, eller nederst i livmoren. Ingen som har kjent dette skjønner hva jeg snakker om hehe.. Jeg fikk gravid glød første gangen jeg var gravid, men da var jeg gravid med tvillinger. Og dette fikk jeg også rundt de første ukene. Og jeg var super glad heletiden. Fikk også hovene ledd. Dette er ikke akkurat vanlig. 2 gang, fikk jeg masse metal smak i munnen jeg var mye kvalm og svimmel. Og jeg fikk nesten ikke til å dusje for puppene å brystvortene var så innmarig overfølsom.

 

3 gang kjente jeg så og si ingenting i puppene. Og hadde nesten ikke noen bivirkninger, men alle gangene kjenner jeg stikking i livmoren også kjennes det ut som om jeg har sommerfugler i livmoren, hehe merkelig. Men sånn er det hvergang jeg er gravid, itilleg til at noe kjennes lukket ut. Greier ikke helt å forklare det, med mindre man har opplevd det.

 

Jo å økt lukte sans får jeg også. Men det kan jeg også ha noen ganger rett før jeg får mensen også, så det er ikke noe sikker stikk formin del.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo jeg bare vært gravid en gang og har ikke så mye erfaringer som de som har vært gravid flere ganger,men jeg nekter å tro at kvalme, en ny glød og de andre "symptomene" kommer allerede 1 dag etter eggløsning! Egget har jo knapt rukket å bli befruktet en dag etter eggløsning! Da må det heller være pms eller at man har hatt eggløsning tidligere enn man trodde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente faktisk gravid-symptomer allerede 2 dager etter EL! Stikninger i høyre eggstokk, øm livmor, plutselig kvalm og økt luft i magen. Selv om disse symptomene ga seg etter noen få dager, så skjønte jeg at jeg måtte være gravid pga den økte utfloden (hvit) som vedvarte helt til IKM.

 

Skjønner heller ikke hvordan d er mulig å kjenne noe så tidlig, siden egget ikke er festet enda, men det var virkelig ikke til å ta feil av- og jeg opplevde mye av det samme første gang jeg var gravid også. EL-datoen er jeg sikker på (får veldig tydelige EL-smerter), og fikk den også senere bekreftet på to ultralyder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 7 år senere...

Jeg må bare spørre jeg. Er det noen som har hatt mye hikke før positiv test? 😂

Jeg hikker hver eneste dag nå i 7 dager, og jeg hikker sjeldent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...