Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #1 Skrevet 8. august 2010 Barn blir flaue for at foreldrene er for gamle, går i umoderne klær, barn kan ikke være stolte av foreldrene sine for det ene eller det andre, barn er flaue over tykke foreldre, flaue over syke foreldre. Hvor kommer dette fra? Er det de "perfekte" foreldrene som lærer sine barn at de selv er så vellykkede og at andre sine foreldre ikke er like ode, og at det er lov å erte de andre barna? Hvor kommer det fra alt sammen? Jeg har et synlig lyte, barna mine er små, men de er fornøyde med meg. Det virker da sånn på meg.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #2 Skrevet 8. august 2010 Min erfaring er at det er "de perfekte" foreldrenes skyld , at ungene deres mobber.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #3 Skrevet 8. august 2010 Min erfaring er at de "perfekte foreldrene" har usannsynlig dårlig selvtillit, og må hevde seg ved å rakke ned på andre.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #4 Skrevet 8. august 2010 Jeg hadde en "gammel" mor. Da jeg gikk på barneskolen ble hun 50, og hadde femtiårsdag, hun var 40 da jeg ble født. Da fikk klassen greie på det, en sa til meg, at hun var forbausa, hun hadde alt tenkt at mamma var 38 sånn som alle de andre mødrene. Hun tenkte sikkert at alle mødrene var samme som sin. En av de i klassen bare maste om at bestemora hennes var et år yngre enn min mor, og at min mor var gammel. Hadde aldri følt at mamma var gammel før det, hun var frisk og sprek. Etter den tid ble det pinlig å ha gamle foreldre. Nå betyr det ingenting, hun er engasjert bestemor for mine barn, og vi har et fint forhold nå som da. Det ødela for meg at hun ble kallt gammel, for hun var jo ikke gammel, bare mange år.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #6 Skrevet 8. august 2010 Unge vil være flaue over foreldrene sine i tenårene uansett. Det spiller ingen rolle hvor gamle de er, hvordan de kler seg osv. Da jeg var tenåring syntes jeg mora til en venninne av meg var verdens kuleste mor, skulle mange ganger ha ønsket å bytte ut den kjedelige mora mi med henne. Min venninnes mor var ung og hadde korte skjørt, lot ungene røyke hjemme fra ungsomskolen av, de fikk lov til å feste/drikke hjemme, fikk alkohol, mora ble selv med på fest, var beruset og flørtet med ungguttene osv. Skikkelig kul. I etterpåklokskapens lys er jeg ganske fornøyd med å være en kjedelig og godt voksen mor...
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #7 Skrevet 8. august 2010 Jeg vil tro det er en fase alle barn går i gjennom....
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #8 Skrevet 8. august 2010 Jeg hadde en skikkelig rar mamma. Takket være foreldrene til ungene i gata, skammet jeg meg over henne. Mine venner har i ettertid sagt at de syns hun var snill og morsom..
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #9 Skrevet 8. august 2010 ungene til de "perfekte foreldrene" som mobber? husker godt mobberene paa skolen, det var gjerne de som kom fra ressurssvake hjem og trengte aa hevde seg paa andre maater. i klassen min var det elever med gamle og unge foreldre, det var aldri ett tema. er selv vokst opp med en gammel mor, har ikke faatt noen kommentarer paa det. en venninne hadde en hadikappet far, ingen som noensinne kommenterte det, hun kom fra et godt hjem med foreldre som stilte opp. barna som mobber er gjerne de som egentlig trenger hjelp, hvor alt ikke er saa lett og godt aa takle.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #10 Skrevet 8. august 2010 Mange fb brukeres statusoppdatering i disse tider:) 4år:mamma kan alt. 8år: mamma kan mye. 12år: mora mi kan faktiskikalt. 14år: muttern skjønner ingenting. 16år: muttern er håpløs..18år:hu der? .25år: mammavet kanskje litt om dette.35år: før vi bestemmer oss, spør vi mamma..45år: lurer på hva mamma tenker om dette. 75 år(?): ...*Skulle ...ønske......jeg kunne snakke med mamma om dette*.....Kopier denne om du har verdens beste mamma ♥♥
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #11 Skrevet 8. august 2010 Det er nok barna til de ressurssvake familiene som har et behov for å hevde seg via mobbing. På samme vis sitter mødrene deres her inne og slenger hatfulle kommentarer til de som ikke er som dem selv, det være seg inntekt, forbruk, BH-størrelse eller alder. Legg merke til deg, hvis du har en mann som liker å være sammen med kone og barn i stedenfor kamerater, og som vet hva som skal til for at huset skal være rent og ryddig; ja da får du straks beskjed om at du lever i en unormal, liten boble. I tillegg er sikkert mannen din utro. Vedder på at det sitter noen ensomme små alenemødre her, som hevder seg på andres bekostning. Lett gjenkjennelig.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #12 Skrevet 8. august 2010 15:33:Hva legger du i ressurssvak? Det er veldig mange mobbere blant barn som kommer fra karriere-hjem med masse penger. Foreldre som har jobb og karriere som første prioritering. Jeg har vært gift med og hatt et forhold til to menn som begge kommer fra såkalte ressurssterke hjem der den ene foreldren har vært psykolog. Snakk om to menn som har hatt en forferdelig barndom med psykisk terror og omsorgssvikt på høyt plan. Jeg likte heller ikke den siste setningen din der du antyder at man må være en ensom alenemor for å slenge dritt og hevde seg på andres bekostning. De fleste alenemødre har faktisk jobb og inntekt og er langt fra ressurssvake.. Det blir så enkelt og dumt å påstå noe sånt når det er utallige grunner til hvorfor noen er alenemor. Ofte er det faktisk de damene med bein i nesa som tør å stå på egne ben og ikke ønsker å leve i et destruktivt fasade-hjem bare for at de synes det er viktig hvordan de fremstår utad. Eller fordi de er redde for å være alene. Det er like mange ensomme som lever i parforhold skal jeg si deg. Og ofte har disse damene det værre fordi forventningene er høyere og fallhøyden stor. Og nei, jeg er ikke alenemor selv, men jeg har vært det, og er det noen jeg har respekt for så er det de!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #13 Skrevet 8. august 2010 15.33, ser på innlegget ditt at du er en typisk forelder som selv har vært en mobber og som igjen, mest sannsynligvis har barn eller vil få barn som mobber. Mobbere vil ALDRI bli gode foreldre/forbilder for sine barn, dessverre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå