Gå til innhold

Dere som har hytte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan dere hjelpe meg litt. Vurderer veldig å kjøpe, men usikker på hva og hvor.Derfor spør jeg dere:

-hva synes dere er det beste med å være på hytta?

-hvis dere skulle kjøpe hytte, hva var det viktigste kriteriet med den hytta, hva må den ha for å være aktuell.

-har dere hytte på fjell, skog, ved sjøen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt absolutte viktigste kriterie er kjøreavstanden hjemmefra til hytta. Vi bruker 45 minutter og det er helt perfekt! Da blir hytta brukt hver eneste helg året rundt! Vi har hytte ved vann. Hytta har innlagt strøm og vann og det synes jeg er greit siden vi har barn.

Skrevet

har tilgang til hytte på fjell, har hytte i innland og ønsker hus ved sjøen...

reiseavstand er viktig, strøm og vann ikke fullt så viktig, det finnes greie løsninger og det er jo for mange slik at man vil ha det litt annerledes på hytta enn hjemme.

at nærområdet er fint er viktig. Ved bruk om sommeren - tenk insekter! Å ha hytte i et knott og klegg-høl er bare plagsomt.

hva man ønsker i nærområdet, spørs på hva man trives med å gjøre.

Skrevet

Vi har hytte på fjellet.... som vi desverre skal selge... men men...

Det viktige for oss var ikke bilveien, men at den faktisk lå på fjellet! For meg er ikke Trysil fjellet... jeg vil ha høyfjellet...

Så at det var 1 time mer gjorde ikke noe... vi er da vant til å kjøre mye...

Vi drar først og fremst opp for å stå på slalom, så for oss var det viktig med bilvei helt frem... er ikke moro å bære slalomstøvler om man må stå på ski for å nå bilen... og ikke moro med kalde støvler om man ikke gidder bære dem til hytta for å varmes opp... hihi

Vann og strøm var også viktig... siden vi ville bruke hytta mye, ville vi gjerne ha ring hytta varm, slik at vi slapp bruke mange timer på å varme den opp hver eneste gang vi kom opp! Vi vil jo gjerne nyte hytta fullt ut hver eneste time vi er der!

OG siden vi jo ville stå på slalom, så var beliggenhet i forhold til anlegg også viktig... hytta vår endte med å ligge i bakken, men det var ikke egentlig så viktig... kunne godt være en liten bit å kjøre også altså! men ikke alt for langt liksom...

Ellers var vet viktig for oss med litt ekstra sengeplass så vi kunne ha med venner og familie på tur! Har vel funnet ut at dette kanskje ikke blir like viktig neste gang vi skal få oss hytte... ikke så mange ekstra sengeplasser... for er jo tross alt oftest vi reiser opp bare oss... men noen ekstra muligheter for madrasser er kjekt!

Nå skal vi jo som sagt selge da... vil prioritere nytt hus hjemme isteden... er jo der vi er mest, men vi håper at vi en dag kan ha muligheten å få oss en hytte i samme området igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...