Gå til innhold

Når babyen.... Ang kolikk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når babyen har avføring, tisser, promper og raper, kan han ha kolikk selvom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan den, kan også ha laktoseintolleranse

Skrevet

det er klart den kan.. men her har jeg flere venninner som har hatt "kolikkbabyer".. men etter noen uker har de funnet svaret på kolikken.. en var alergisk mot malt, tre mot melk (kjøp nutrimagen på apoteket og prøv) og to med kiss.... begynner å lure på hele greia med kolikk jeg....

Skrevet

Definisjonen på kolikk er at de skriker mer en et visst antall timer i døgnet. Det er en fellesbetegnelse. Mye kan gå inn under ordet kolikk. Med meg hjalp kiropraktor, da hun hadde en låsning i nakke og rygg. Det vil fortsatt kalles kolikk fordi hun skreik mye og ofte.

Skrevet

Min skrek 18 timer i døgnet, Vandret fra fastlege til helsestasjon, og fikk alle mulige rare kjerringråd mot det DE mente var kolikk.

Lurte på om de kunne sjekke h*ne for laktoseintoleranse,men det ville de ikke, de mente det var umulig å sjekke på babyer.

Endte en kveld opp på barneklinikken, tok opp problemet der, en prøve de tok fra bæsjen, og svaret ble laktoseintolleranse.

Måtte bare ta 3 mndr med skriking og lassevis med rennende avføring, før noen tok oss på alvor og sjekket babyen

Skrevet

ononym 11.27, fra wikipedia:

Kolikk (fra gresk kolon, tykktarm) er en betegnelse innen medisin på spasme/sammentrekninger i ethvert hult eller rørformet organ, med samtidig smerte. Populært brukes betegnelsen kolikk synonymt med spedbarnskolikk, men dette er en snever forståelse av begrepet.

grunnen til jeg skriver at jeg lurer på hele disse greiene med "kolikk" er at samfunnet (andre foreldre, helsesøstre, leger ol) står fast på at det er magevondt, og at det går over etter tre mnd.

Foreldre blir rådet til å pakke inn babyer, bysse og slite seg ut måde psykisk og fysisk fordi det ER kolikk, og det ikke finnes noen kur..

.. men som sagt så viser det seg nå veldig ofte at det er andre grunner til denne kolikken som f.eks:

-Ikke nok melk hos mor

-melkeintoleranse

-låsninger i nakke og rygg

-reflux

-allergier mot mat mor spiser

-reaksjoner på malt

-overtrett baby..

..lista er nok lengre, men skriver dette så ikke foredre helt mister motet. Det finnes OFTE en kur!! Fryktlig dumt at at blir feid under teppet og foreldre bes bite tenna sammen for det går over etter tre mnd....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...