Gå til innhold

skal slanke meg noen kg..Må jeg da slutte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

med alt av søtsaker? Aldri spise noen ting? Eller kan jeg skeie ut et par ganger i uka?:P

Jeg elsker alt som er søtt..sjokolader kan jeg knapt leve uten en eneste dag. Elsker kaker, vafler, boller osv. de siste mnd har det ikke gått en eneste dag uten at jeg har spist noe form for søtsaker. Nå har jeg virkelig bestemt meg etter å ha sett bilder av meg selv i bikini:p

Dette er dag 3 uten godteri, før har jeg kunnet starte dagen med en sjokolade til frokost, i dag var det en yoghurt og magen skriker av sult:(

Det jeg lurer på er følgende; siden jeg tidligere spiste masse søtsaker HVER DAG, kan jeg da spise to dager i uka? vil vel ta av noen kg da vil jeg tro? Jeg har liten tro på at jeg klarer å kutte helt ut liksom, mne his jeg vet at onsdag og lørdag kan jeg kose meg, da tror jeg det blir lettere:) Men hvis det ikke hjelper noe er det jo ingen vits..:(

En annen ting, hva slags trening er den beste for å få bort magen. Den jeg sliter mest med:)

takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SÅ lenge du holder deg til færre kalorier i mat/godteri, enn du forbruker, vil du gå ned i vekt. Men om du fortsetter å spise mer enn det kroppen forbruker, spiller det ingen rolle om du spiser mindre enn før. Du vil likevel gå opp i vekt, men ikke så fort som du vanligvis gjør.

Prøv vektklubben.no. Der kan du legge inn hva du spiser og aktiviteter. Der kan du tydelig se ditt kaloriforbruk og hvor mange kalorier du forbrenner ved aktiviteter.

Skrevet

Hehe.. du høres ut som meg når jeg startet :-)

Det beste nå er om du klarer å holde deg unna alle søtsaker i noen dager til. Du er sukker-avhengig (faktisk, altså helt alvorlig avhengig) og som med når man slutter å røyke, tar det 1-2 uker før avhengigheten demper seg. Ta gjerne tilskudd av Krom i mellomtiden.

Jeg forsøkte med å bare kutte ned på søtinntaket, men unnet meg en og annen bolle, sjokoladebit, is osv. Hver dag ble det visst, noe av det. Gikk ikke ned før jeg kuttet helt ut. Nå er søtsuget omtrent borte og sjokolade smaker nesten ikke godt en gang. Helt utrolig, men sant!

Spis deg mett til måltidene, og bytt ut youghurten med to knekkebrød og en frukt.Da blir du mett, men uten å få i deg for mye kcal.

Mit tips er at når godesuget blir for stort, så unn deg noe søtt etter et måltid. Ikke mye, men kanskje 1-2 ruter av en mørk sjokolade, 1-2 snopeting. Helst bare et par ganger i uken.

For å få bort magen er sit-ups (gode gamle) veldig effektivt her i hvertfall. Det og rockering med vekter. Lykke til :-)

Skrevet

Er forresten mye mer kcal i en sjokoladebit og smågidt enn en skulle tro, såd et er ikke mye sjokolade eller snop, eller bolle/kake/vafler som skal til før du får i deg altfor mye kcal på en dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...