Tre tette! *07+10+11* Skrevet 7. august 2010 #1 Skrevet 7. august 2010 Det er bare 3,5 mnd siden jeg fødte og jeg lurer på om jeg er gravid igjen!? Begynte på minipille for 4 uker siden. Begynte da på brettet mens jeg hadde min første mens etter fødselen. Nå er det bare en pille igjen på brettet. Burde jeg da ikke fått mensen for en uke siden? Det er jo piller for fire uker per brett. Noen som vet? Har hatt mensensmerter i en uke nå, men den kommer ikke!
Prinsesse_og_prins<3 Skrevet 8. august 2010 #2 Skrevet 8. august 2010 Spørs hvilke piller det er... Hvis det er Cerazette, eller hva den heter, så kan du gå mange mnd uten mensen og ha mensen 3 ganger på en mnd plutselig, også mnd uten igjen. Den er veldig utforutsigbar dessverre. Jeg hadde mensen hver tredje måned med den, men samtidig også to blødninger gjerne den mnd. Men plutselig så gikk det bare en mnd. Så jeg hadde alltid med meg bind/tampong når jeg var ute noe sted. Fordelen var jo at jeg ikke hadde mensen så ofte da Selv om jeg måtte invistere i noen graviditetstester av og til, bare for å sjekke. Ta en test for sikkerhetskyld, så slipper du å lure.
AO3 Skrevet 8. august 2010 #3 Skrevet 8. august 2010 Du må kanskje ta en test for å vite det? Brukte du prevensjon før du begynte med minipillen? Ellers signerer jeg forrige innlegger. Jeg gikk på Cerazette i ett år, og hadde ikke mensen én eneste gang i den perioden (herlig!!). Minipiller er ikke som p-piller - du har lik hormondose hele tiden, du har ikke en pillefri uke/sukkerpiller i en uke (= det som gjør at du får bortfallsblødning = "mensen" på p-piller).
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 9. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 9. august 2010 Ja, vi brukte kondom før jeg begynte på minipillen. Conludag heter den. Det står på bruksanvisningen at 1 av 100 får uteblitt menstrasjon. Jeg har nå tatt alle 28 tablettene og begynte på nytt brett i dag. Har ikke vært noe flink til å ta den på samme tidspunkt altså.. Kansje jeg burde kjøpe en test..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå