Gå til innhold

Dere som har fått strekkmerker under graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har de dukket opp hos meg også, jeg som trodde jeg skulle få slippe unna. Har bare 3 uker igjen! De er liksom under navlen, så jeg greier ikke å se de nå om jeg ser ned, men la merke til strekkmerkene da jeg sto å speilet meg her om dagen.

De svir noe skikkelig, og klør. Kommer jeg borti en kant, kan være fra ett bord eller noe, så gjør det kjempevondt selv om jeg så vidt er borti. Noen som kan anbefale noen kremer som lindrer svien og kløen?

Så til det andre. Merkene er lyserosa nå, hvor lang tid tok det før de begynte å blekne? Kan det være at de alldri gjør det, og at jeg vil bli seende slik ut? Ser ut som jeg er blitt klort opp, ikke noe pent. Hvordan ser deres strekkmerker ut nå, og hvor lang tid har det gått siden fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta omega 3,drikk masse vann og smør deg med fuktighetskrem.

Det finnes oljer på parfymeri mot strekkmerker.

Mine er bleknet mye allerede 5 mnd etter fødsel.

Og ta det med ro,strekkmerker er helt vanlig.Det er ikke noe å bli skremt over:-)

Skrevet

Fikk ikke strekkmerker med nr 1, men de dukket opp i uke 35 med nr 2.. Overalt. Da var de skikkelig blå-røde. Har dessverre ingen råd til deg, da mine ikke plaget meg. Det er litt over 2 år siden fødsel, og strekkmerkene er helt hvite, og vises hvis du ser etter dem.

Skrevet

Jeg fikk ikke med nr 1 men nå med nr2 har det kommet to stykker (12 dager til termin) Det ene er på siden av magen, ganske stort og rødt, en cm bredt og 5 cm langt.

Mens det andre er på nedsiden av magen forran, ganske stort det også, men det er ikke rødt, bare blågrått liksom. Litt rart at det ikke er rødt det også, siden det er nytt:S

Kunne virkelig ikke brydd meg mindre om dem jeg da, hehe. Syns faktisk, det var litt stas å få det denne gangen. Tro det eller ei, hihi.

Skrevet

Jeg fikk strekkmerker på den ene puppen, ikke pga graviditeten, men pga jeg gikk opp fem BH-størrelser pga melka... Det er to og et halvt år siden jeg fikk dem nå, de synes litt fremdeles. Er heldigvis helt lyse.

Ellers har jeg noen strekkmerker på lår osv også, ikke pga graviditet det heller, men pga jojo-slanking. De er heldigvis også lyse, men de synes godt når jeg blir brun :( Virker ikke som de har tenkt å forsvinne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...