Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #1 Skrevet 7. august 2010 Vell, bare et lite klagebrev.. Er det galt og føle seg mutters alene? Er så lei av at samboern min jobber natta lang hver dag og sover hele dagen, vet det er egoistisk av meg, og ja han jobber.. Men sitter alene med baby hele dagen til han står opp i 5 tia og så for og forsvinne kl 8 på kvelden. Hadde ikke klaget så mye viss jeg kjente noen her, men jeg kjenner jo ikke et eneste menneske her vi bor. Så jeg sitter alene hver bidige dag med tv'en og pc'en.. Er virkelig sørgelig. Tror jeg holder på og bli deprimert av dette... Trodde det skulle bli så bra med mammapermisjon. Storkoser meg jo da med baby, men dagene blir bare lengre og lengre og ingen nye innpulser. Dette blir virkelig et langt år viss det skal fortsette slik.. huff...
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #2 Skrevet 7. august 2010 Du må bare komme deg ut! Klart du blir deppa hvis du bare er inne! Jeg vet ikke hvor du bor, men her i Fredrikstad er det mange tilbud for oss som er hjemme med barn. Jeg tror du hadde fått det bedre bare av lange turer i skogen. Det er lett å komme i prat med folk når man er ute å triller. Du må nok ta litt mer ansvar og ikke vente på at noen kommer å ringer på døra di.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #3 Skrevet 7. august 2010 Er ikke bare bare når man bor langt unna folk... :/
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #4 Skrevet 7. august 2010 kan skjønne hva du mener. har mann som jobber natta selv og er MYE alene,MEN jeg har venner og familie i nærheten. takk og pris. håper du blir kjent med noen der du bor da,så¨kan det lette litt på ensomheten... lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #5 Skrevet 7. august 2010 Uff, dette kunne jeg skrevet selv, bor i ei lita bygd, hvor alle er barndomsvenner, så ikke lett å få venner, familen er 2 timer borte.. Du kan ikke melde deg inn i barselgruppe? Få deg en hobby, trene med babyen med deg?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #6 Skrevet 7. august 2010 Prøvde og gå på barselgruppe en gang, men det sa liksom ikke "klikk" med de 3 som var der, viss du skjønner hva jeg mener..
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #7 Skrevet 7. august 2010 Arrangerer ikke helsestasjonen der du bor barselgrupper? Det hadde nok vært noe for deg. Finn deg kafèvenner og trillevenner. Man blir helt klart fort deprimert hvis man bare sitter inne med baby. Man trenger å snakke med voksne mennesker også. Kanskje du finner noen her på dib/bim som bor i nærheten av deg og vil møtes på formiddager? Se på DIB-treff i den blå menyen til venstre her. Kanskje det er på tide at samboeren din bytter til en litt mer familievennlig jobb, à la 8-16?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #8 Skrevet 7. august 2010 huff, det hørtes ikke greit ut Du fikk mange gode tips her. Uansett, hvis du bor på sørlandet så finnes jeg her. Og har "plass" til flere venner Klem fra meg
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #9 Skrevet 7. august 2010 Takk for gode tips og råd! Setter pris på det 00.12 da bor jeg nokk litt for langt unna, men takk
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #10 Skrevet 7. august 2010 Snakk med helsestasjonen, så kan du komme inn i en annen barselgruppe. Hva med Babysang åpenbarnehage Håper du finner noen du kan bruke litt tid med!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #11 Skrevet 7. august 2010 Kanskje du burde tvinge deg selv til åvære litt mer sosial allikevel? Vet det kan være vanskelig, men spør på helsestasjonen hvilke tilbud som finnes i nærheten. Kanskje det er babysang, babysvømming, babymassasje, mammatrim osv. Du kan jo også forklare på helsestasjonen situasjonen din, og spørre om du kan plasseres i en annen barselgruppe. De er veldig ivrige på å forebygge fødselsdepresjoner der, og vil helt sikkert hjelpe deg på alle måter de kan:) Også er jeg enig i at kanskje mannen din bør få seg en mer familievennlig jobb dersom det er muligheter for det.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #12 Skrevet 7. august 2010 Skal prøve og gå på et eller annet tilbud de har på helsestasjonen. Om så skal jeg begynne og gå i kirken hver søndag! For jeg holder ikke ut stort lengre, kjennes ut som et psykisk fengsel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå