Gå til innhold

kan dere stilsikre damer hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i bryllup, og har en grønn cecilie melli kjole i silkestoff, hva i alle dager kan jeg ha til? Burde jeg gå for grønne silkesko og grønt sjal evt? Eller brekke av med svarte sko og sjal eller bolero? Har et svart pashmina sjal, men blir kansje rotete stoffmessig hvis jeg bruker det? ÅÅÅÅh, stress, kan bare ikke sette ting sammen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvilken grønnfarge du har på kjolen din da, men jeg har en silkekjole i "knall" olivengrønn, og jeg pleier å bruke champagnefargede eller sølvfargede sko til den.

Skrevet

jeg tenkte automatisk svarte sko til grønn kjole i silkestoff. Men skjønner at det er et vanskelig valg. For hvilket stoff skal skoene være i liksom?? Og skal de være enkle eller med detaljer? Er kjolen enkel gjør det ikke noe med detaljer på skoene. Jeg sliter litt selv med sånt, så burde vel egentlig ikke svare. Det eneste jeg vet er at jeg trolig ville gått for svarte sko :P

Skrevet

Tuuusen takk for svar, sånn ser kjolen ut:

http://www.ceciliemelli.com/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=605032&b_kid=561030

Den er jo ganske klassisk, og jeg er ikke så veldig dillete av meg heller, men svarte silke sko er kansje mest praktisk, da jeg får brukt de igjen kansje.. Men det er alltid vrient å finne sko, har 41 i størrelse og er ganske høy, så vil ikke ha 10 cm høye...Men blir det seende teit ut med pashmina sjal? Åhåy, merker det er ei stund siden jeg har vært i finstasen..

Skrevet

Jeg ville ikke brukt svart til, det blir ofte så hardt og så syns jeg ikke det ser så bryllupspynta ut (?). Jeg så på kjolen og ville hatt off-white silkehansker, perlekjede og enten enkle pumps (alt i off-white), eller kanskje brune (pene) sandaler som ikke er for mørke.

Hadde hvertfall gått for hvitt eller brunt tilbehør, i en eller annen nyanse som passer grønnfargen. Også tror jeg sjal er penere til den kjolen enn bolero. Annen type stoff går bra, bare fargen passer.

Lykke til med mixingen hehe.

Skrevet

tror jeg ville ha gått for gull jeg. synes grønt og gull er nydelig!

men dersom kjolen mer lys grønn så synes jeg sølv er penere. sølvfarget sjal synes jeg derimot ikke er pent så kanskje tilbehør i hvitt dersom det er en lysgrønn kjole.

Skrevet

Med gull sier dere noe ja, det har jeg ikke tenkt på, tror ikke hvitt er helt meg, sikkert knallfint på mange, men jeg er som sagt ganske klassisk/ kjedelig:) Nå ble jeg litt inspirert til å sitte ENDA lenger på ebay å lete:)

Skrevet

jeg la ikke merke til den vesentlige detalje bryllup. Da blir det kanskje finere med lysere sko til. Men det kommer an på kleskoden i bryllupet også. Det er ikke noe i veien med å gå med svarte sko i et bryllup heller.

Skrevet

Oh, kleskode,på sko? det har jeg heller ikke tenkt på, tror nok ikke det blir så stivt heldigvis:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...