Marianne og Kristoffer:) Skrevet 7. august 2010 #1 Skrevet 7. august 2010 jeg har gått sykemeldt siden februar, og gikk ut i perm nå i juli, får jeg opparbeidet meg alle feriedagene neste år da? vet det blir dårlig med feriepenger
gutteklubben grei Skrevet 7. august 2010 #2 Skrevet 7. august 2010 Du har rett til alle fem ukene med feriedager så lenge du er tilbake i jobb senest september2011 (husker ikke om det er første eller siste) mener jeg, men som du sier blir det dårlig med feriepenger :-(
Marianne og Kristoffer:) Skrevet 7. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2010 men er dette med betalt da, i og med at jeg har fastlønn?
snartmammapåny Skrevet 7. august 2010 #4 Skrevet 7. august 2010 Har du fastlønn så er det somregel en mnd uten lønn, da man heller får feriepengene. Så får man "vanlig" lønn når man tar ut ferie (siden man alt har jobbet uten lønn den mnd (+1uke) man fikk feriepenger.) Siden du ikke får fuldt uttelling på feriepengene vil du få en laber utebetaling den mnd man ikke får lønn, men skal leve på feriepenger... Normal sett er dette juni, har man utbetaling sent i mnd er det mai lønningen. Løsningen vil nok være å avtale med lønningskontoret å ikke trekke deg fuldt ut for 5 uker ferie, men kanskje heller bare trekke 2/3 uker (alt etter hvor mye penger du har oppspart), for så å heller bli trukket i lønn når du tar ut de resterende ukene, da ser du mer hvor mye penger du har og hvor mye ferie du har råd til å ta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå