Gå til innhold

Sykepenger som vikar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er vikar i barnehage.ikke fast men tilkalling. har fått beskjed om at skal jobbe hele neste uke. har sånn allergi at æ e helt ferdig.blir også trøtt og slapp av medisinen. får jeg penger likevel for de dagene når hun har sagt jeg ska jobbe dem om jeg sykmelder meg? da må sikkert hun leie inn noen andre for meg hvis de ikke blir nok likevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk de dagene som var skrevet opp når jeg jobbet i kommunen, måtte vel ha jobbet 1 mnd eller 2 for å få rett på det men når jeg hadde rett på det fikk jeg. men tror man mister retten om man har hatt opphold på mer enn 2 uker.

men fikk ikke dette når jeg jobbet i privat sektor. selv om jeg hadde jobbet nesten hver dag i flere mnd.

Skrevet

Se i arbeidskontrakten din, for du har vel en slik?? Kanskje det er nevnt der.Vi betaler ikke sykepenger til tilkallingsvikarer i vår barnehage i alle fall. Ingen har noensinne reagert på dette i alle fall, men aner ikke om det er "etter boka"..

Skrevet

Som tilkallingsvikar har du rett på sykepenger. Om du er satt opp på jobb neste uke, skal du ha betalt for de vaktene du er satt opp på!

Skrevet

har ingen kontrakt nei...

Skrevet

Får man virkelig sykemelding for allergi?

Tar du alle medisinene for det?

Har du jobbet de 4 siste ukene og får sykemelding vil du få betalt for vaktene du er satt opp på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...