Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #1 Skrevet 7. august 2010 er vikar i barnehage.ikke fast men tilkalling. har fått beskjed om at skal jobbe hele neste uke. har sånn allergi at æ e helt ferdig.blir også trøtt og slapp av medisinen. får jeg penger likevel for de dagene når hun har sagt jeg ska jobbe dem om jeg sykmelder meg? da må sikkert hun leie inn noen andre for meg hvis de ikke blir nok likevel.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #3 Skrevet 7. august 2010 jeg fikk de dagene som var skrevet opp når jeg jobbet i kommunen, måtte vel ha jobbet 1 mnd eller 2 for å få rett på det men når jeg hadde rett på det fikk jeg. men tror man mister retten om man har hatt opphold på mer enn 2 uker. men fikk ikke dette når jeg jobbet i privat sektor. selv om jeg hadde jobbet nesten hver dag i flere mnd.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #4 Skrevet 7. august 2010 Se i arbeidskontrakten din, for du har vel en slik?? Kanskje det er nevnt der.Vi betaler ikke sykepenger til tilkallingsvikarer i vår barnehage i alle fall. Ingen har noensinne reagert på dette i alle fall, men aner ikke om det er "etter boka"..
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #5 Skrevet 7. august 2010 Som tilkallingsvikar har du rett på sykepenger. Om du er satt opp på jobb neste uke, skal du ha betalt for de vaktene du er satt opp på!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #7 Skrevet 7. august 2010 Får man virkelig sykemelding for allergi? Tar du alle medisinene for det? Har du jobbet de 4 siste ukene og får sykemelding vil du få betalt for vaktene du er satt opp på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå