Gå til innhold

Er det bare hysteriske kvinnfolk her eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kopierer fra det andre innlegget om det å dra fra en baby på 6 mnd i 1-2 dager.

Hvorfor skulle det være dramatisk? Er det bevist at bayer tar skade av å være sammen med feks besteforeldrene eller en tante over natten når de sover? Hæ?

Kjære vene sier jeg bare. Bra den virkelige verden ikke er slik som inne på dib.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Google spedbarn og tilknytning.

Skrevet

Det bare de som skriver det som er dramatisk. Det er ikke akkurat dramatisk i den store sammenheng.

Babyen vår like begeistret for bestemor som oss foreldre, så jeg ser ikke hva som er dramatisk med at hun overnatter der en gang iblant?

Noen folk har hatt det for enkelt her i livet tydeligvis, og skjønner ikke hva livet egentlig dreier seg om.

Jeg tror ikke akkurat at personer som har blitt utsatt for vold, psyksisk mishandling i barndommen og blitt merket for livet vil si at det er grusomt å la ungen sove hos nær familie. Det er nok mye mer som skal til for å ødelegge livet til et barn. At foreldrene er borte over lengre tid, og relativt ofte har en betydning for forholdet mellom barn og foreldre. For eksempel en far som er mye borte og jobber, og som ikke deltar i barns følelsesliv.

Men at en baby overnatter hos snille, trygge familiemedlemmer som besteforeldre, tanter eller onkler en natt eller to, det er ikke farlig eller skadelig på noen måte. En baby vil si ifra om den ikke trives hos vedkommende. Jeg hadde ikke plassert babyen min til overnatting hos besteforeldre om jeg visste at han var skeptisk til dem.

Skrevet

finnes også de som fortsatt mener at jorden er flat

Skrevet

Jeg har lest bok om spedbarn og tilknytning, og der sies det at det har ingen betydning om barn overnatter hos personer de kjenner i en eller to netter. Det finnes nok like mange ulike meninger om dette som alt annet. jeg har latt min unge overnatte hos sin bestemor opptil flere ganger, og han er ikke ett år. Jeg skal gi dere en oppdatering på hvordan det går videre i livet.

Skrevet

Dette kommer ann på barnet, og viss det går på barnets premisser så er det ikke noen problem.

F.eks, jeg har 6 barn. 4 av de kunne godt ligge borte og være med hvem som helst fra de var ganske små.

Ett av barna kunne ikke ligge borte før han var 4 år, nå er han 6 og har ingen problemer med det.

Minstebarnet mitt er 2 år og har akuratt nå begynt å synes det er ok å bli overlatt til andre enn foreldre og søsken.

Så det er forskjell på barn. Det blir traumatisk for ett barn om det blir presset til det, og det er der mange foreldre ikke tar hensyn. Tenker bare at barna må "herdes" og venne seg til det, må bli mer selvstendig uavhengig og bla bla bla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...