Gå til innhold

HUFF!!! For en tung sommer :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det startet tidlig i mai, da jeg mistet jobben min, så ødela jeg kneet mitt like etter også ble jeg sittende her da :( ungene har vært mye borte, det har vært mye kjipt vær og jer har kjedet meg MYE!!

Og når jeg kjeder meg så spiser jeg.. jeg lager mat, baker kaker og jeg spiser, og jeg spiser og jeg spiser, og jeg legger på meg en hel masse :(

Denne våren/sommeren har vært helt ekstrem og jeg bare vokser og vokser! Har vokst ut av alle buksene mine og det er ikke mange topper som ikke strammer rundt brystet og magen. Tipper jeg har lagt på meg MINST 10 kilo! Har ikke turt å gå på vekta nå, for jeg er redd det er værre enn jeg tror :(

Jeg må jo skjerpe meg, men jeg kjenner at jeg ikke er "sterk nok".....

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner til denne...fekk den downen her når eg måtte kjøpe knebukse i str 40 og den gjekk nett så vidt på. bruker 36 til vanleg(før i gamledager) hehe....

Eg og et og et og et...men eg et helst sjokolade,...må absolutt slutte...

Og drikk dikkert 1.5 liter cola for dagen....er rett og slett avhengig....

Skrevet

Kan kjenne igjen følelsen, og ja, du har rett i at det kan værre enn man tror, det er ofte det :( Jeg fikk meg et skikkelig spark i ræva da jeg måtte på vekta hos doktoren, jeg fikk sjokk!

Anbefaler deg å veie deg nå med en gang og starte derfra.

Lykke til!!

Skrevet

Nå har jeg sittet i hele kveld og stappa innpå mat og godteri, så jeg føler meg ille allerede, tror ikke jeg fikser vekta nå :(

Hvor mye hadde du lagt på deg da du veide deg da? og hvor mye trodde du at du hadde lagt på deg?

HI

Skrevet

Jeg ogsp spiser MYE sjokolade :( Jeg spiser veldig ofte sjokoladekake med masse glasur eller sjokoladekrem, det er SÅ godt! Har nettopp spist to store porsjoner med varm sjokoladekake, fløteis og smeltet sjokolade over..

HI

Skrevet

Akkurat nå så er kroppen så full og tung av mat og kake og godteri at det kjennes ut som om jeg ikke skal klare å komme meg opp av sofaen en gang :(

Magen min står som en ballong, helt sprengt, ser ut som om jeg er gravid!

Huff, skal jeg veie meg kanskje?? nja..

HI

Skrevet

Det er bare en som kan få deg til å endre på dette, nemlig deg selv.

Kutt ut snopingen din, hold det til en kveld i uka. Spis fornuftig, og prøv å bevege deg det du klarer med kneet ditt, hva med f.eks svømming?

Det høres ut som om du graver deg ned i maten, trøstespiser?

Du vet nok veldig godt selv at jo lengre du lar dette skli ut, jo verre blir det å komme seg tilbake igjen. Stopp nå før det er for sent!

Jeg elsker snop selv, men er for glad i meg selv til at jeg vil la meg skli ut i de grader du snakker om, det blir et helvete å forsøke å endre det etter 10-20 kg.. mye bedre å ta tak i det med en gang!

Lykke til, du klarer dette!

Skrevet

Litt nysgjerrig på hvor mye du har lagt på deg jeg da ;-) når veide du deg sist, og hvor mye veide du da?

Skrevet

Jeg kjedespiser, det er det som e greia! Til deg som lurte på tidligere vekt, så var jeg på vekta sist i april og da veide jeg 63 kilo (er 170 cm høy).

OK, går for å veie meg nå!!

HI

Skrevet

Da var det gjort, og jeg er kvalm!! Jeg veier 76 kilo!!!!!!! SKRIIIIIK.......jeg har jo F... meg lagt på meg 13 kilo! Trodde nesten ikke det var mulig på 3 mnd :(

Og det som er for jævlig er at jeg har fått sykt mye rundt magen, har en skikkelig diger pølse over og under navlen.. (og når jeg er sprengmett - sånn som nå, da ser jeg seriøst gravid ut)

HI

Skrevet

Ja, men du klarer dette!!

Hent frem viljestyrken din nåååå!

Jeg beordrer deg! ;-)

Skrevet

Jeg var deg for 4 år siden, jeg hadde et tøft halvår hvor det skjedde mye negativt i livet mitt, og jeg begynte å trøstespise :(

Sluttet å trene og satt på rumpa i 6 mnd og bare spiste! Jeg este ut voldsomt raskt, la på meg MANGE kilo!

Til slutt sa legen min at nå måtte det bli stopp før det var for sent. Jeg fikk høyt kolesterol og høyt blodtrykk og formen min gikk rett i kjelleren.

Jeg ble henvist til en ernæringsfysiolog som hjalp meg å legge om kostholdet og så oppsøkte jeg et treningssenter hvor jeg fikk hjelp til å skreddersy et treningsprogram for meg :)

I løpet av et år klarte jeg å kvitte meg med 15 kilo, og nå etter 4 år har jeg gått ned 15 til og er tilbake i toppform! Nå er jeg nede i samme vekt som jeg hadde før jeg ble gravid første gang, og her har jeg tenkt å bli!!

Kontakt legen din og spør om han kan hjelpe deg!

Lykke til :-)

Skrevet

3-4 kilo vil forsvine i løpet av ei uke eller to..Det er nok mye vann når du drikker så mye brus..Man MÅ ta det positive først..Også er det litt sånn at esy come, esy go,- og jeg mener at om du begynner nå, med den gamle livsstilen din, vil du i løpet av få måneder være tilbake i dine gamle klær.

Rett og slett fordi du har hatt en ekstrem livsstilsendring som har ført til mange kilo over kort tid..Det VIL ta lenger g bli kvitt de, men jeg tror du skal skippe alt som heter slankekurer, og bare tvinge deg selv til og spise og være så aktiv som du var FØR alt skjedde i mai...Så kan du evt sette inn et ekstra gir til vinteren om ting stopper op..

Men igjen, du har gått opp så mye, det skjedde på så kort tid, livsstilen din endret så ekstremt at jeg tror dette er en enkel sak,- du må bare ville det selv...Alt er din egen skyld, ikke jobben du mistet, barna som er borte eller kneet som ble ødelagt..Du har valgt og proppe deg med alt bakverket, og du må velge og begynne og leve som før....Du kommer ikke til å greie og kome deg tilbake til normalen om du ikke innser dette..Så lenge "alt annet" har skylda så greier du heller ikke å ta ansvar selv for å rette opp det..

Lykke til.Dette går lett:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...