Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #1 Skrevet 7. august 2010 lett melk/ekstra lett melk eller skummet melk på flaske??? hun tar ikke flaske med morsmelk og hun får tenner ganske tett og sover ikke godt, ville bare hat litt fri der mannen kunne tatt henne og jeg kunne sovet lenge og gått ut en tur. hun får jo grøt morgen, 1/2 middags glass eller hjemmelaget til middag og grøt til kvelds. men kan jeg gi henne denne melken mellom måltidene kun for en dag isteden for morsmelka mi??
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #3 Skrevet 7. august 2010 Drikker hun noe annet fra flaske hvis hun ikke tar morsmelk fra flaske? Min frøken på 7 mnd drikker vann til middagsmåltidet.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #4 Skrevet 7. august 2010 Babyer under 12 mnd bør ikke få kumelk, nei.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #5 Skrevet 7. august 2010 hun drikker vann og eplesaft fra 6 mnder hi
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #6 Skrevet 7. august 2010 Ja, sønnen min fikk H-melk fra han var ca 6-7 mnd. Var en jordmor i familien som sa jeg kunne gi han det, da jeg spurte om jeg burde gi han mme i tillegg til morsmelka (han krevde mye mat). Han har ikke tatt noen skade av det, men det kommer litt an på hvor hardfør barnet er. Sønnen min fikk grøt fra han var ca 3,5 mnd så han var jo vant til litt mer enn bare morsmelk....
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #7 Skrevet 7. august 2010 Kumelk hindrer jernopptak, det er derfor de ikke skal ha det før 12 mnd. Og også med tanke på mage/tarmer og allergi. Helsesøstre har ikke alltid rett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå