Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #1 Skrevet 7. august 2010 Og dere som har tatt det, gjør det veldig vondt?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #2 Skrevet 7. august 2010 Ja det er dessverre en minimal risiko for å bli lam av det. men det skjer nå veldig sjelden.. Det gjør ikke vondt å ta det, hvertfall ikke når du har sinnsyke rier..
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #3 Skrevet 7. august 2010 I svææææææært sjeldne tilfeller, så kan man det, ja. Epidural kan gi blødninger i ryggmargen som igjen kan gi lammelser. Jeg er bløder, og måtte, og må i fremtiden føde uten epidural pga den ekstra risikoen det medfører. Jeg vil heller ikke få spinalbedøvelse ved et evt keisersnitt, men vil bli lagt rett i narkose.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #4 Skrevet 7. august 2010 Bløder kan du da ikke være, ettersom blødergenet sitter på guttegenet og ikke jentegenet???
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #5 Skrevet 7. august 2010 Det finnes ulike tyuper blødersykdommer. Google von Willebrand, du, så ser du. Litt greit å vite hva man prater om før man uttaler seg bombastisk. Von Willebrand, som jeg har, kan begge kjønn ha. Det finnes ulike grader av denne også, jeg har bare mild form, så det er ikke direkte farlig i det daglige, men ved fødsel og større inngrep kan det være det. Jeg måtte inn på sykehuset da jeg skulle fjerne visdomstennene mine og ta koagulerende medisin i forkant. Det samme gjaldt under fødselen mht medikamenter. Og det er derfor jeg altså ikke får epidural eller spinalbedøvelse.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #6 Skrevet 7. august 2010 http://www.rikshospitalet.no/portal/page/portal/no/forsiden/sykdom/diagnoser?p_menu_id=32169&p_style_id=32182&p_sub_id=32161&p_doc_id=42917 "Von Willebrand sykdom er hovedsakelig en arvelig sykdom. Den arves uavhengig av kjønn (autosomal arv). Kvinner affiseres derfor like hyppig som menn. Sykdommen skyldes at proteinet von Willebrand faktor (vWF) produseres i redusert mengde eller med en defekt."
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #7 Skrevet 7. august 2010 Tror det finnes ganske mange myter om epidural jeg... ) Alle slags bedøvelser og operasjoner innebærer en viss risiko, men epidural fører svært sjelden til komplikasjoner. Jeg fikk epidural i forbindelse med et stygt beinbrudd og påfølgende operasjon. Det var ikke vondt å sette den. Men det var forferdelig rart å være "lammet" så lenge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå