Gå til innhold

Spise bringebær når man ammer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Lurer på om det er noen av dere som vet om man kan spise bringebær når man ammer?

Vet at det ikke anbefales å spise jordbær, men hvordan er det med bringebær?

Tusen takk for svar!:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har spist hauger av både bringebær og jordbær uten noen som helst reaksjon. Prøv deg frem.

Skrevet

Sist jeg ammet leverte jeg morsmelk, og den eneste restriksjonen var reker og helst ikke mer enn en halv kurv jordbær. Bare prøv deg frem. Lillegutt her reagerer ikke på noe jeg spiser.

Skrevet

Jeg anbefaler deg å ta en titt på denne siden

http://matportalen.no/Matportalen/Emner/ammende

så slipper du å holde deg unna mange ting du egentlig kan spise.

I tillegg kan selvfølgelig en del babyer reagere med å få vondt i magen når man spiser enkelte ting, men for å finne ut det, så er det bare å prøve deg frem. Hvis du skal kutte ut alt babyen kanskje reagerer på, så får du et alt for ensidig kosthold fremover, så jeg anbefaler deg å spise det meste og heller kutte ut ting hvis du merker at babyen får vondt i magen.

Og som du ser ut fra matportalen, både jordbær og bringebær er helt greit å spise når man ammer. (Tidligere var jordbær en ting de anbefalte at man holdt seg unna pga allergifare, men de har funnet ut at det er ingen sammenheng mellom det mor spiser mens hun ammer og det et barn senere kan reagere på.)

Skrevet

Du kan trygt spise bringebær, jordbær og alt annet du har lyst på. De anbefalingene gjelder ikke lenger. :)

Skrevet

Tusen takk for svar!:-) da skal jeg prøve meg frem her!:-)

Nå blir det bringebær til dessert i kveld!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...