Gå til innhold

Hodet ikke festet=lenge til fødsel (2.gangs)??? (samme som 3.tri)


Gjest

Anbefalte innlegg

Heihei!

 

Jeg håper noen kan svare meg på dette. Jeg er 38+5 idag. Hodet er ikke festet, men h*n ligger langt nede i bekkenet. Legen mente at hodet muligens ikke kom til å feste seg før fødsel, og jordmor mente at jeg kom til å føde før termin. Men nå har jeg kommet over info om at når hodet ikke er festet er det vanlig å gå over termin??? Er dette noe som stemmer, eller er det bare tilfeldig for de som nevnte dette? Tusen takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig vanlig at hodet ikke fester seg før fødselen hos fleregangsfødene så det har ingen betydning for når du vil føde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da eg skulle føde nr. 2 var ikkje haudet festa da eg kom inn på føda :)

 

1t og 20 min etterpå var ho ute :) Så dette kan ikkje ha noko å seie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt første svangerskap var jeg hos legen 31 mars. Jeg hadde termin 6 april! Jeg fikk beskjed om at jeg ikke måtte forvente noe før termin, for hodet hadde ikke festet seg. Samme natt gikk vannet, og jenta ble født :)!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med begge de jeg allerede har født har hodet festet seg først langt ut i fødsel - og begge kom dagen etter termin. Det handler sikkert mye om hvor god plass de har i magen også tenker jeg, har hatt mye fostervann med alle tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med føstemann fikk jeg aldri noe beskjed om at hodet ble festet noen gang før fødselen. Ser på helsekortet for gravide at det skal stå F for festet og H for hodeleie og på mitt helsekort står det kun H helse den siste tiden. Selv da jeg var inne til sparketest 1 dag før fødselen ble det også skrevet H. Jeg fødte 4 dager før termin. Tror ikke det har noe og si, eneste er at det er en tiny tayini sjangs for at babyen kan snu seg og legge seg i tverrleie eller seteleie, men det er skjelden det skjer når babyen først ligger med hodet nede og du er så langt på vei som du er :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...