Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #1 Skrevet 7. august 2010 Sit her og triller tårene....Renner snart over for meg..... Har verdens beste 3 barn,og ein flott mann..... Men mistrivest i huset me bur i,mistrivest på plassen huset står. Vil flytte og bygge hus i eit byggefelt med mange gode naboar.... Har ingen fritid utenom ungane.Er stuck i huset,bortsett frå når eg er på jobb. Mannen driv med alt muleg....jobb til langt på ettermiddag,så er det fotball,partimøter,kommunestyre,møter i styreverv her og der... Eg kjenner at no kjem eg snart til å klikke.....Mannen trur eg er gal kvar gang eg prøver å nevne at eg mistrivest.... Griner kvar gang eg er aleine heime...... Har funne ut at eg ikkje har ein einaste venn igjen her eg bur...Ikkje ein slik venn som eg kan snakke om alt med,som eg kan invitere ned for å snakke osv.....Akkurat no er berre alt jævla kjipt. Huset ser ut som ei bomba kvar dag,...Mannen gjer ingenting....Rydder ikkje frå bordet etter seg,sure sokker over alt...eg prøver å lage system med ting,men er aldri hjelp i... Her om dagen skulle me få besøk,og eg såg da låg eit par sure sokker under stuebordet....men eg plukka dei ikkje opp..sa det til han,men dei låg der fint når besøket kom...er så lei av å rydde etter han....! off---måtte berre få ting ut ein plass....!!!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #2 Skrevet 7. august 2010 Høres vanskelig ut, men hva med å prøve å snu på mønsteret litt? Kan du melde deg inn i en forening, treningssenter eller et eller annet som går fast hver uke? Da forteller du mannen din at denne dagen i uka er det din tur å finne på noe utenfor huset ditt, en fin måte å komme deg ut på- og muligens sosialisere deg litt? Hva med en arbeidsfordeling? Dere tar annenhver dag med husarbeid? Høres ut som om mannen din er en aktiv fyr, men kanskje han bare ikke skjønner at han må bidra hjemme også, og ikke bare utenfor hjemmet sitt? Høres ut som om dere begge jobber hver dag, syns det høres rett og rimelig ut at dere fordeler barnestell og husarbeid relativt likt. Hvor i landet bor du da? klem til deg =)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #3 Skrevet 7. august 2010 Enig! Bare forklar at dere bør fordele "fritiden" og hjemmeansvar likt og at det i tillegg er superviktig å være litt sammen og kose seg også, om et forhold skal vare. Nytter ikke om den ene bare skal ut å fly,vettu!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #4 Skrevet 7. august 2010 Hei!! Huff dette høres ikke bra ut! Alle fortjener å ha det bra. Og jeg må bare si at jeg ikke synes mannen din høres så flott ut... Hvis min mann hadde behandlet meg som en hushjelp, så hadde jeg ikke vært spesielt blid, jeg heller.. Jeg tror jeg ville begynt med å få litt tid for meg selv. Man trenger det for å sette ting i perspektiv. Kan du reise på en liten tur alene, hjem til mamma f.eks? Hvor bor du i forhold til vennene dine? Jeg har veldig vondt av deg, jeg nå! Du får en god klem herfra!!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #5 Skrevet 7. august 2010 Takk for støtten.... Eg trener på eit treningstudio,men da får eg aldri tid til..... Prøver å sei da....Støvsuger gjere han nok meir enn meg,men elles e da fint lite fordeling....!! Aleinetid har me aldri tid til. Sjølv om me har begge sett besteforeldre på heimplassen vår,så får me aldri satt bort alle ungane....sex-livet fungerer sånn ca 1 gang kvar 3.mnd....!! Eg bur på Vestlandet.....!!(Sogn og fj)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #6 Skrevet 7. august 2010 Men du mannen din rekker jo alt dette her du forteller om, så jeg syns han bør kunne ofre en del for at du skal kunne gjøre noe. Og fordel arbeidsoppgaver ikke dager, da risikerer du at han sparer alt til dine dager... Begynn med fast trening + prøv å fikse deg en sosial greie der du møter en venninne eller går på et kurs eller noe hver uke? OG kanskje snakk med legen kanskje? Du høres ut som du har en liten depresjon, trenger ikke være noe stort det, men greit å lufte dette litt allikevel?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #7 Skrevet 7. august 2010 Tenkte eg kunne sette opp ei liste over arbeidsfordelingane....AT han skal ha ansvar for f.eks støvsuging,oppvaskmaskin osv..... Og eg kler,klesvask osv..... Eg jobber turnus,men må prøve å få til at eg kjem meg ut litt eg og...Eg har litt seinvakter,så då fell jo alt på han,men skal han på trening den dagen,ordner han seg barnevakt(min svigermor) dei timane han er der.....!!! -Ja burde kanskje snakka litt med legen,for føler kanskje eg er litt depressiv....griner for alt for tida( i skjul sjølvsagt) Prøver å gå tur ,men dei eg kan gå tur med er mine arbeidskollegaer, og dei er 50 år gamle kvinnfolk(eg er i 20 åra) hehe...kunne tenkt meg ein turkamerat i min alder=)=) Men eg får prøve å komme meg litt meir ut..Sette meir krav til han sov... Det som held meg oppe føler eg,er mine fantastisk barn og min nydelege nevø på 5 mnd=)=)
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #8 Skrevet 8. august 2010 Vennene mine bur forresten litt spredt...Stavanger,Bergen,Oslo,Trondheim,Sogndal,Voss.....veldig spredt kan ein sei...dei eg har igjen her,er småbarnsmødre,som ikkej har tid til anna dei heller omtrendt.... Eg må prøve å få meg ei skikkeleg vennine som eg kan finne på masse med=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå