Gå til innhold

Noen emd erfaring fra Speidern/4H?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har speider-barn? Vet lite om det, men tenker at det kanskje er såpass variert aktivitet at tiåringen ikke går lei etter kort tid. Hva driver de med, egentlig? Og hva med 4H?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var med i speideren i årene 10-13år. Var kjempekjekt. Vi hadde møter 1 gang i uken. Da lærte vi førstehjelp, spikke fløyter, om naturen,matlaging, hvordan bygge hytter, kart og kompass osv. Men det kjekkeste var jo alle turene vi hadde. Vi reiste flere turer i året. Overnattet i telt og hytter. Skiturer og kanoturer:) Småflørtet med gutter og lagte god mat.

Samhold er stikkordet her.

Skrevet

Jeg var med i 4H da jeg var lita. Det ble arrangert mye hytteturer osv. Karnevall hvert år. Hvert år velger du hvilken oppgave du vil jobbe med det neste året. Du kan for eksempel velge "baker'n", "gartner'n", "Turgåeren" osv. Fins utrolig mange oppgaver å velge mellom. Da kan du velge etter interesser. Dersom du for eksempel velger "bakern" så får du krav om at du må bake så og så mange ulike bakster og evt. servere de på klubbmøtes. Hver høst er det presantasjon av oppgaven, og man får godkjent / ikke godkjent.

4H står for:

god Helse

godt Hjerte

Klart Hode

og flinke Hender.

Skrevet

Jeg er 20 år å er fortsatt med i 4H :)

Kjempe topp! LItt som speidern. Men, har en 4H oppgave som man må utføre på 1 år.. Kan være en oppgave om kanin deres, matlaging, baking, og alt mulig :)

Kjempe koslig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...