Villa Perlesukker Skrevet 7. august 2010 #1 Skrevet 7. august 2010 ... griller dere også pølser da? Og om dere spiser pølse med brød eller lompe hva har dere oppi? Jeg har alltid potetsalat, masse sprøstekt løk, ketchup, hot chili saus og sennep. Noen med spreke varianter?
Monajenten Skrevet 7. august 2010 #2 Skrevet 7. august 2010 Jeg er verdens kjedeligste når det gjelder grilling, men det beste jeg vet er grillpølser, ris, salat og den grill potetsalaten man får kjøpt i butikken som er oransje:-p
Monajenten Skrevet 7. august 2010 #3 Skrevet 7. august 2010 Ehhh ja, det var da ikke pølse med brød:-p Spiser jeg det, har jeg dressing og mais under pølsen, og ketchup oppå. *sulten*
Lemonia Skrevet 7. august 2010 #4 Skrevet 7. august 2010 Ja, det hender, men da velger vi vanligvis mer spennende varianter enn grillpølser. Spiser gjerne grillede pølser med hjemmelaget potetsalat.
camilla^ Skrevet 7. august 2010 #5 Skrevet 7. august 2010 Sprøstekt løk, ketshup, bergby sennep og agurk som er raspet må jeg ha til grillpølser. Vi lager det i ovnen noen ganger også, da lager vi saus som vi har over pølsene i brød (varierer fra gang til gang og hva vi har i skapet) ost over før det gratineres i ovnen. Kjempe godt.
Piken på landet Skrevet 7. august 2010 #6 Skrevet 7. august 2010 Hvis vi skal grille hjemme om kvelden med kun voksne, så er ikke pølser med nei. Men viss hele familien skal ut på tur, og grillen er typisk en engangsgrill, så syns jeg det er enklest med pølser eller habbiser til hele gjengen. Når vi har pølser har vi pølsebrød, og vi voksne har oppi salat og sweet chilli saus i tillegg til pølsa. Er faktisk ganske godt så lenge en ikke har det alt for ofte.
stjertløvetann Skrevet 7. august 2010 #7 Skrevet 7. august 2010 Når vi griller kun til voksne så griller vi sjelden pølser, da går det mest i kylling, svin- og fårefilet og fisk. Men når jeg spiser pølser MÅ jeg ha pølsebrød, kan ikke fordra lompe! Og da har jeg først litt rå løk nederst, så pølse, ketchup og maaaasse rå løk oppå! *også sulten*
ellen-propellen Skrevet 7. august 2010 #8 Skrevet 7. august 2010 Vi griller ulike pølsetyper til de voksne. Feks:bacon og ost,krydderpølser,lammepølser osv. Alle nye varianter vi finner tar vi med. Vi har de ikke i brød eller lompe,men har de sammen med alt det andre på tallerkenen.
meg & to små vampyrer Skrevet 7. august 2010 #9 Skrevet 7. august 2010 Vi griller ikke ofte, ikke så glad i det. ;Men liker en del krydrete gode pølser da, lammepølser eller kabanossi osv. Nam. Om vi har "vanlige" pølser bruker jeg lompe, rå løk, guacamole, sterk sennep, ketchup. Godt med tzatziki ved siden av noen av de. Og oliven er godt ved siden av. Pølsebrød er det dummeste jeg vet, det smaker jo likt som boller. Og hvem vil ha søt gjærbakst rundt pølsa? (tydeligvis mange, men ikke jeg). He he:)
Fire småtroll Skrevet 7. august 2010 #10 Skrevet 7. august 2010 Vi griller mange ganger i uka, så vi griller ikke pølser hver gang nei, det hadde blitt vel mye pølser... Lager ikke pølser til ungene engang, de må spise skikkelig middag uansett om vi griller kylling, svinefilet, biff eller fisk. Men spiser pølser av og til, da spiser vi pølser alle sammen og har det som middag. Har da som regel vanlig grillpølser til ungene og litt forskjellig andre pølser til de voksne. Jeg liker både brød og lompe, men skal jeg ha lompe må jeg ha to stykker rundt pølsa Lompene du får kjøpt her på sørlandet er ikke mye å skryte av, så jeg kjøper gjerne med en pose full når jeg er ute og farter så kan jeg fylle frysa. Er spesielt glad i Ola-lompa som de selger på østlandet. Jeg har bare rå løk på pølsa, ingenting annet. Men mannen og ungene spiser ketshup, sennep og sprøstekt løk også. Av og til kjøper vi rekesalat å ha på.
Mille** Skrevet 7. august 2010 #11 Skrevet 7. august 2010 Nei, det gjør vi ikke. Så mye annet som er mye, mye bedre. ;o)
Mammaen til Isak Skrevet 7. august 2010 #12 Skrevet 7. august 2010 Hvis det kun er voksne som skal ha pølser grilles det gjerne ikke vanlige grillpølser, men feks ostepølser,bacon,hot chili,corizo(?) osv..Gorgonzola pølser er forresten skikkelig godt! (kjøpt i sverige) Tilbehøret varierer. Mannen sverger som regel til pølsebrød om ikke pølsene spises på tallerken sammen med annen mat. Jeg liker best lomper. Fransk hotdog pølsebrød er også digg Jeg liker best,ketchup,bergby søt og sterk sennep, evn løk. Mannen vil gjerne ha hotchilisaus,stekt løk,agurkmix,rekesalat og annet rart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå