Gå til innhold

Skuffa over den nye bhg til jenta mi


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta vår har begynt i ny bhg etter å ha gått 1 år i en annen bhg. Nå er jeg egentlig litt skuffa over den nye bhg, for jeg synes ikke at den på langt nær var så bra som den forrige.

 

Blant annet så reagerer jeg på at de ansatte ikke kommer ut å møter oss i garderoben og begynner å snkke med ungen (hun er 2 år). Når vi leverer henne virker det ikke som om de har fokus på henne i det hele tatt. De snakker med oss voksne, og overser ungen liksom. I den gamle bhg snakket den som møtte henne i garderoben alltid med henne, f,eks " så fin du var i dag, har du fått ny genser, har du sovet godt, har du spist eller vil du spise litt med oss? " osv

 

En annen ting jeg reagerer sterkt på er at de andre ansatte i bhg ikke hilser på oss foreldrene(eller for den saks skyld ungene) når vi kommer eller går, ikke så mye som et smil en gang. Synes det er helt merkelig. Der vi hadde henne i fjor smilte alle, sa hei og hadet til ungen når vi kom eller gikk.

 

Hva synes dere om dette? Hva er vanlig i andre bhg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer fælt på om jeg kjenner deg, og om vi har barna våre i samme barnehage.

Jenta mi startet opp i barnehagen for 3 dager siden, og vi har AKKURAT samme problemet. Pluss mye mer da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje det hehe..(vi bor på Vestlandet).

 

Kjedelig at det skal være slik, jeg synes at det går litt på normal høflighet jeg da, spesielt dette med å hilse på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres forferdelig rart ut !!

 

Jobber i bhg selv, og ungen er ALLTID viktigest, samt at det er viktig å ha et godt forhold til foreldrene.

Foreldrene skal "kjenne" oss slik at de kan ha tillit til oss..

Og ALLE barn skal ønskes velkommen hver eneste dag, uansett. Og på ettermiddagen skal ALLE barna bli sagt farvel til, samt at foreldrene skal ha litt småinfo om hva som har skjedd gjennom dagen.

 

Forøvrig er alle ansatte blide og omgjengelige, og vi får ofte høre av foreldrene; "åh, det ser ut som dere har det så gøy på jobb" :))

Det har vi !!

 

Snakk med styrer øyeblikkelig!! Slikt går ikke an...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sier dere ikke ifra til barnehagen om dette da? Snakk med ped.leder og si at dere savner en bedre velkomst. Slike ting som dette tar jeg opp med "min" barnehage rett som det er. Jeg betaler da for en tjeneste jeg skal være fornøyd med. Har selv jobbet i bhg og er ikke en av dem foreldrene som klager på alt, men heller den som har en åpen dialog, også når det kommer til ros - noe de bh-gansatte trenger mye av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår forrige bhg ble ingen møtt i garderoben, men der var det en felles garderobe og flere ulike baser.

Når vi kom inn på basen, ble ungene og vi foreldre selvfølgelig tatt imot.

 

I den nye bhg (har gått der et år) tas vi imot i garderoben, og det er fokus på barnet. Det står også i skriv vi har fått med hjem at så lenge barnet er der, skal vi ikke snakke om dem, men med dem.

Er det noe spesielt, kan det vente til vi er på tomannshånd. Barna skal ikke bli snakket over hodene på.

 

Og alle ansatte hilser når vi kommer og går, så vi følger oss veldig velkomne.

 

Jeg synes du skal ta det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta opp alt som plager deg med en gang så slipper du kanskje unna med mye frustrasjon. Hvordan skal de gjøre deg til lags om du ikke sier fra, da vil jo de gå rundt og tro alt er greit. Alle er så redde for å si fra, ta det med en gang så finner dere en løsning. Jeg oppfordrer alltid foreldregruppa mi til å ta ting med en gang slik at de føler det er greit at de kommer om det er noe. Det fungerer supert, ting vokser seg ikke større enn de er.

 

Å bli møtt i garderoben er alltid et tema. Der jeg jobber er det ikke tilrettelagt til barnehage og ting er litt kronglete og ikke alltid mulig å møte de som kommer i garderoben. Derimot er vi veldig oppmerksomme på barna når de kommer inn på avdeling, hilser og tar i mot barnet - går i vinduet og vinker til mamma og pappa etc. Det skal sies at det er en del foreldre som vil ha tiden i garderoben for seg selv, så her er det vanskelig å gjøre alle til lags. Det vi sier er at de som har behov for at vi kommer å møter de i garderoben sier i fra også gjør vi det så langt det lar seg gjøre.

 

Til sist så er det viktig å få en fin avslutning på dagen også. Både for foreldre, barn og oss. Når vi ansatte er ferdig på jobb så sier vi alltid hadet til både barn og voksne. Vil barna ha hadekos så tar vi oss tid til det også. Vi sier hade og takk for i dag når barna blir hentet, samt litt info om dagen. Det skulle i grunn bare mangle.

 

Dette er jo ting som er enkelt å forandre på så det bør ikke være noe problem å få til det i deres barnehage. Si i fra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om du gir tilbakemelding på at mottagelsen er noe som er viktig for dere og barnet deres, kan barnehagen endre dette, og du slipper å irritere deg. Om man venter skeptisk forventer at barnehagen skal skjønne hva du tenker, vokser ofte byllen. Tilbakemelding både fra dere til barnehagen og andre veien, er nødt å være åpen dialog om samarbeidet skal fungere til det beste for barnet.

Jeg hadde kommet til å sagt ifra så fort som mulig, og i en uformell setting. Å lage et møte rundt dette, gjør saken større enn den trenger å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som lurte på om vi snakket om samme barnehage ;)

Vi er også fra Vestlandet, nermere bestemt Hordaland.

Barnehagen vår er akkurat slik du beskriver.

 

De hadde informerte oss dårlig på forhånd. Ingen info om hva vi måtte ha med, når vi skulle møte, om rutinene i barnehagen. Vi fikk riktig nok utdelt et skriv første dagen, men det var det..

De voksne står i klyger og snakker i stedet for å sette seg ned på gulvet med de små.

 

Det er jo selfølgelig dumt å gå rundt å irritere seg over slikt uten å si i fra. Men jeg er jo veldig redd for å bli den "klagemammaen" som ingen liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...