Gå til innhold

Er det noen her som har hatt barnevelsignelse for barnet sitt?

Anbefalte innlegg

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg bare lurer på hvor mye dere gjorde ut av dagen og hvor lenge etter fødselen dere hadde barnevelsignelsen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i en. Selve sermonien synes jeg var helt elendig! Men det hadde nok mest med presten å gjøre, han var ikke forberedt i det hele tatt! Var bare tull, og over på et minutt. Så jeg ville prøvd å forhøre meg om noen hadde hatt barnevelsignelse med denne presten, evnt gått i en på forkant for å se...

Men det var jo ikke det som var spørsmålet...

De hadde gjort masse ut av det. 60 gjester, masse mat og kaker... Mer enn vi hadde i dåpen! Hun var vel 3 mnd når hun ble døpt, den andre var 4 mnd.

Skrevet

Vi hadde det for sønnen vår i baptist kirken. Han var da 5 mndr. gammel.

Veldig fint syntes vi. Kjente pastoren fra før da, så vi visste hva som skulle skje og slikt. Hadde ca. 20 gjester hjemme hos svigerforeldra mine. Koldtbord og kaffe og kaker etterpå...

Skrevet

I stedet for tradisjonell dåp så velsigner presten barnet.

Vi gjør det fordi vi mener at barnet får bestemme selv om det vil bli døpt eller ikke når han er voksen nok til å ta et slikt standpunkt..

Skrevet

Begge mine er blitt velsignet. De var henholdsvis 6 og 8 mnd da. Første gang gjorde vi ikke noe stort ut av dagen, og det angret jeg litt på. For nestemann ventet jeg såpass lenge for å få en pastor som vi kjente fra før og som var ledig (han er pastor for flere menigheter og er ikke tilgjengelig hver uke). Også ville jeg ha det om våren/sommeren (jeg har høstbaby) slik at alt ble litt lysere, finere farger ute, og mulighet til å ta fine utebilder uten masse yttertøy på.

Jeg forklarte pastoren at jeg ville gjerne at han lagde noe ut av dagen, så han talte om barn, om å oppdra dem i menigheten, og hvor stor prosent det egentlig er som velger til slutt å dra sin vei. Poenget var at dette er stort, å få et barn og oppdra det i en kristen tro når det er ikke "populært" å være kristen. Jeg fikk også venninner å synge en nydelig sang om nettopp barnevelsignelse, noe som rørte meg til tårer.

Og denne gangen fikk jeg ha med meg min bestevennine, som kom på besøk akkurat den helgen fra USA. Hele min familie bor der, så hun som har vært som en søster for meg, sto ved siden av meg som "min familie". Min svigermor og svigerfar var invitert (kun svigermor kom, 1,5 time reise på flyet) og min svigerinne med familie (bor i samme by som oss, det var kun hun og yngste jente som kom). De er ikke samme religion og synes hele opplegget var helt forferdelig og ville foretrukket at vi hadde døpt ungen i statskirken, som er normalt.

Men alt i alt så synes jeg dagen ble akkurat passe stort og var helt perfekt, bortsett fra svigerfamilien som er uenig i vårt valg av religion. Hjemme hadde vi bare min venninne, svigermor, svigerinne og niesen til middag og kake.

Dette ble langt, håper ikke for langt for deg, HI. Mitt råd er å gjør dagen til det som blir perfekt for deg og mannen din, uansett om det er stort eller smått.

Skrevet

Mener søskenbarnet mitt hadde barnevegsignelse for sine barn på Frelsesarmeen.

De hadde først dåp i vanlig kirke og velsignelsen noen uker senere. De hadde ikke noe stor feiring etter velsignelsen men gjorde nok litt ekstra ut av kaffien etter gudstjenesten på Freslesarmeen.

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Ok! Takk for svar! De fleste som døper barna sine stresser sånn med planleggingen rett etter fødsel! Det er litt deilig å slippe dette! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...