Lykkemamma Skrevet 7. august 2010 #1 Skrevet 7. august 2010 Jeg har en kjempefin potteplante som jeg oppdaget masse kralende dyr på i dag. Det er hundrevis av små ekle krapyl som lever på den. Er det noen måte å få bort disse ekle skapningene på? Jeg har virkelig ikke lyst til å kaste den...
mammagull&prinsessa_i_magen Skrevet 7. august 2010 #2 Skrevet 7. august 2010 hmm vet ikke om det funker men når man f.eks får lus på roser som står ute, noe som er vanlig så tar grønnsåpevann knekken på dem... hadde prøvd det jeg da.. og spraye jevnt på grønnsåpevann.....
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 7. august 2010 #3 Skrevet 7. august 2010 Det kommer an på hva slags plante og hva slags dyr det er.... Er det lus går det fint an og få bort det, jeg ville brukt noe som heter decis. Den tar det meste av slike små ekle dyr.....bare pass på og sprøyte den ute....er litt ulumske gasser i den, og selv om du kan bruke den på inneplanter, må du spøyte ute.... Decis får du kjøpt på de fleste hagesentre. Plantasjen er i alle fall safe bet....
Fleur Delacour Skrevet 8. august 2010 #4 Skrevet 8. august 2010 Decis vil ta det meste ja. Viss det er lus kan du prøva først å skylla dei vekk med vatn, og så dusja planten med grønnsåpevatn. Er det spinnmidd så er dei eit helvete å få vekk. Men då ser du lett om planten er full av spinn (liknar edderkoppspinn).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå