Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #1 Skrevet 7. august 2010 Jeg har nå hatt 3 dager med tilvenning i barnehagen. I går skulle jeg gå en tur på 1 time, og så komme tilbake når jenta mi hadde hvilt. Når jeg kom tilbake lå hun fortsatt og sov. De hadde lagt henne i vogn med et tykt flanellteppe over... Hadde det vert et helseteppe, eller at de hadde brettet opp teppet litt, slik at det var lufte hull så hadde det vert greit. Jeg stakk hodet inn i vognen, og det var som jeg trodde. Tett og dårlig luft! Trodde at barnehagepersonalet visste bedre enn som så...
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #2 Skrevet 7. august 2010 Tydeligvis ikke. Du får fortelle dem hvordan de skal gjøre det. Ikke alle som jobber i barnehage som har erfaring med barn. Man trenger null utdanning eller kursing for å ta vare på de små.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #3 Skrevet 7. august 2010 er jo greit å si i fra da at sånn må de ikke gjøre med ditt barn, jeg hadde nok blitt ganske sint om noen hadde hengt teppe over mitt barns vogn - det skal ikke skje. Så jeg hadde sagt ganske klart i fra (på en ordntlig måte da)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #4 Skrevet 7. august 2010 Jeg gjorde dette selv da jeg var ny som assistent i barnehage. Ingen fortalte meg at det var feil, og flere andre gjorde det også. Nå vet jeg bedre og synes det er rart at det var vanlig.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #5 Skrevet 7. august 2010 Tusen takk for svar! Godt å høre at det ikke er jeg som er hysterisk! =) Skal ta dette opp med avdelingslederen på en hyggelig og rolig måte!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #6 Skrevet 7. august 2010 Nei de vet ikke bedre og jeg har sagt fra mange ganger i vår bhg at de ikke skal gjøre det, men de hører ikke på meg.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #7 Skrevet 7. august 2010 Nei du er ikke hysterisk i mine øyne! Jeg hadde blitt irritert jeg også om dette hadde skjedd oss. Ta det opp med dem. Fortell dem hvordan du vil det skal gjøres. Det er jo faktisk individuelt hvordan barn trenger å ha det også. Min sønn blir f eks mye lettere varm enn det jeg anser som vanlig, så med ham er det større sjans for å ta for mye klær på enn for lite...
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #8 Skrevet 7. august 2010 vel jeg mener at de som jobber i barnehagen SKAL kunne det dem skal for å være kompetente til å jobbe der ! helt idiotisk å la assistenter og vikarer o.l uten utdannelse eller i det minste ha erfaring og innlæring/kurser i hva som er rett og galt. uforsvarlig mener jeg....
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #9 Skrevet 7. august 2010 Jeg jobber i barnehage og får helt noia når jeg ser folk legger tepper over åpningen på vogna og tetter igjen. Jeg har ikke tall på til hvor mange jeg har sagt i fra om at vi ikke gjør det. Men når det er sagt er det mange foreldre som også kommer løpende med tepper som skal henges over så ikke alltid like lett å skille på hvem som skal ha og hvem som ikke skal ha. Så det er ganske mange som ikke vet dette med teppe over vogn. Det skal sies at det er stor forskjell på å henge lett over litt øverst på åpningen og tette igjen hele da.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #10 Skrevet 7. august 2010 Når dette har vært en helt ok ting å gjøre i 50 år, så kan man kanskje ikke forvente at alle har fått med seg at det har blitt "fryktelig farlig" i år ;-) Si fra på en grei måte, vis gjerne fram en artikkel eller noe, for "barnevogn og helsetepper" er ikke en del av pensum hverken på lærerskolen eller på barne og ungdomsarbeider, og det er ikke alle som jobber i barnehage som henger på dib eller andre steder.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #11 Skrevet 7. august 2010 Ja, det var ikke domt. Kanskje jeg skal skrive ut DIB sin artikkel om dette temaet? Eller blir det å overdrive? HI
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #12 Skrevet 7. august 2010 Du er ikk ehysterisk, men jeg vil tro de har gjort det i beste mening. Det holder derfor å si : Hun skal ikke ha noe foran åpningen på vogna når hun sover, for det er hun ikke vant til. Ferdig.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #13 Skrevet 7. august 2010 Print det ut og vis dem. Men ikke minst ta med myggneting eller si at denne skal brukes. Ikke tepper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå