Gå til innhold

Så hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tre barn. Ei på syv og tvillinger på 4. Er gravid igjen, og samboeren min blånekter. Først trodde jeg at jeg var sikker på at jeg skulle ta abort siden jeg går på angstdempende. Men flere har sagt at det antagelig ikke har gjort noen skade på barnet. Hvis legen min sier det samme,og en UL viser at det bare er en der, så tror jeg kanskje at jeg beholder.

Samboeren min nekter. Men jeg forstår ikke reaksjonen hans. Jeg har tatt mitt ansvar, jeg har brukt prevensjon. I flere år har jeg bedt ham om å sterilisere seg, men han har sagt at han ikke takler tanken på skarpe gjenstander mot det området. For fire år siden tok jeg en abort. Det var riktig avgjørelse da, men jeg sa ifra at jeg ikke ville gjøre det igjen.

Han sier at hvis jeg beholder barnet, så vil han bli sint og bitter. Han har insinuert at han vil forlate meg.

Jeg er skuffet og sint. Føler at han har sveket meg. Jeg forstår ikke hvordan han kan si at han elsker meg, men samtidig forlange at jeg gjør noe jeg absolutt ikke vil. Jeg forstår ikke hvordan et barn til kan være så forferdelig... Vi har god økonomi, eget hus...alt er greit. Vi har litt lite plass. Men unger lider ikke av å måtte dele rom. Er jeg urimelig? Hvis han går,vil jeg klare meg. Jeg er ikke redd for å være alene. Men jeg er redd for at hvis jegtar denne aborten, vil jeg aldri komme over det. Uansett er noe knust inne i meg. Jeg føler at vi aldri blir de samme uansett hva jeg velger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg skjønner deg veldig godt, som kjæresten din skal han jo ikke oppføre seg sånn, man kan ikke forlange at du SKAL ta abort og som du sier hvis han elsker deg burde han ikke sette sånne krav til deg som han vet du er helt i mot. Du har tatt en abort før, kan tenke meg det var tøft. Hvordan vil du føle det ovenfor kjæresten din hvis du tar abort? Han vil føle seg lettet og utrolig glad men hva vil du føle? Vil ikke du føle deg bitter og sveket? Det hadde jeg gjort. Hadde jeg vært deg hadde jeg beholdt barnet om det var friskt. Du sier du klarer deg selv så hvorfor ikke stå på den følelsen der og behold barnet. Kanskje kjæresten din skifter mening etterhvert, at dette var et sjokk for han som også som han må bearbeide hvis ikke så STÅ PÅ DITT! Ikke gjør noe du vil angre på, det er det ikke verdt :) Håper virkelig dere finner ut av det. Dette var da min mening, noen andre kanskje tenker annerledes.

Skrevet

Han får bare lære seg å ta ansvar for sine handlinger han og! Selv om dere brukte prevensjon så har det nå blitt en bolle i ovnen da. Og hvis han er en god far til deres andre tre barn vil han helt sikkert bli en god far til den siste her også.

Event får dere gjøre en avtale om at du bruker spiral eller liknende etter fødsel da så dere er enda mer sikre på at det ikke skjer igjen.

Det er ikke riktig å bruke abort som prevensjonsmiddel!!!!!! Og thats life man får ta ansvar for sine handlinger!

Får nesten lyst å gi han karen din ett sannhetens ord her gitt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...